Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min videokamera kommer inte upp på skrivbordet.

noname93

Recommended Posts

Jag har redan en sån tråd men jag fick bara ett svar och det förstod jag inte så bra. Här är frågan:

Jag har en Canon DVD CAMCORDER PAL DC21 (http://www.pricerunner.se/pl/8-682699/Videokameror/Canon-DC21-priser) och när jag kopplar den till datorn kommer det bara upp en ruta där det står ungefär:

"Du har satt in en tom dvd skiva. Vilket program vill du öppna den med?" och så kan jag välja ett program från finder. Problemet är:

1. Dvd skivan är inte tom, har spelat in saker

2. Jag vill få upp kameran på skrivbordet...

Skulle Verkligen behöva hjälp!!!

• 3 weeks later...

Är du säker på att videokameran skall monteras på skrivbordet som en volym? Alla videokameror jag har använt har inte gjort detta utan man får spela av det filmade materialet i realtid med hjälp av iMovie eller andra filmredigeringsprogram.

Videokameror med stillbildsfunktion finns ju nuförtiden och jag antar att eftersom det är en Canon du har så reagerar den precis som alla Canon stillbildskameror jag varit i kontakt med. De monteras inte heller på skrivbordet utan man måste använda Bildinsamling.

Förmodligen måste du färdigställa skivan ("finalize") i kameran innan Macen kan läsa den.

• 2 weeks later...
Förmodligen måste du färdigställa skivan ("finalize") i kameran innan Macen kan läsa den.

Tack, det funkade verkligen!

• 2 years later...

Tack, det funkade verkligen!

Hej!

Snälla hjälp mig också. Jag får inte in filmerna i iMovie. Inte in i datorn över huvud taget. I vilket formateringsläge kör du skivorna på? Video eller VR-läge. Tar du in filmerna i iPhoto först? Ge mig gärna en detajerad beskrivning så jag slipper mer gråa hår. unsure.gif

Tack på förhand

Anders

Hej!

Snälla hjälp mig också. Jag får inte in filmerna i iMovie. Inte in i datorn över huvud taget. I vilket formateringsläge kör du skivorna på? Video eller VR-läge. Tar du in filmerna i iPhoto först? Ge mig gärna en detajerad beskrivning så jag slipper mer gråa hår. unsure.gif

Tack på förhand

Anders

Kanske hjälper detta lite på traven? iMovie camcorder support

Edit: Har nog med formatet att göra. I denna tråd nämns ett program som kanske kan hjälpa: Import till i Movie

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...