Jump to content
Just nu i M3-nätverket

En mobil som funkar med Mac:en

Laddarn

Recommended Posts

Hej

Jag är ny användare av Mac och har upptäckt att det är krångligt med kringutrustning. Jag hade ett elände med mobilt bredband men det har löst sig kanon. Jag har NMT D35 Gateway. Toppen.

Nu är det mobiltelefon. Samma sak. Inget som är anpassat för Mac. Jag behöver en kalenderfunktion i mobilen som är kompatibel med iCal. Jag vill kunna synka dessa och det ska vara enkelt. Ansluta och tryck på en knapp, och vips är det klart. Vem vet nå´t om detta?

Jag har en Nokia 5500 Sport som jag synkar iCal och Adressboken med. Funkar 100% perfekt! Ändringar synkas utan problem mellan båda plattformarna.

MEN...

... det behövs ett litet program som kostar pengar. Kan köpas på nedan länk. Jag köpte med VISA-kortet utan problem.

http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_pp_is.html

... av någon anledning så slutar vissa funktioner på telefonen att fungera. T ex kan jag inte tilldela vissa kontakter ett "första-nummer". Dvs om jag trycker "Ring upp" på en kontakt i kontaktlistan (som har flera telefonnummer) så väljer inte telefonen favoritnumret, utan frågar vilket nummer som ska ringas. Dessutom har snabbuppringningen slutat fungera. Dvs tryck "2" och "ring upp"...

Lite konstigt.

Men för mig var det viktigare att kunna synka problemfritt. Det blir ingen ny telefon förrän iPhone släpps i Sverige!

Nokia och SE verkar vara bra val av mobiler.

Min nästa mobil för privat bruk blir en Nokia N96.

• 2 weeks later...

De telefoner jag har provat med mac är

Nokia 6300

SE Z530i

SE T650i

SE K610i

SE K800i

SE Z610i

Och alla dom funkade jätte bra. Så jag kan inte tänka mig att resten av det lite nyare från SE inte skulle funka.

har k810 fungerar felfritt...nästa mobil för mig blir även här en N96 om inte iphone kommer som 3g i sommar i sverige

krilu_kelin

Följande mobiler funkar direkt med iSync när du slår på strömmen till din dator

http://www.apple.com/macosx/features/isync/

en hel del kan man ju säga.... Sedan finns det plugin och extraprogram som gör att massa fler pda/mobiler kan fungerar.

Problem med tillbehör?, någon här som lyckats ha 5 olika mobiltelefoner synkade på en och samma windator med kontakter och kalender? Det är inget som man kan rekomendera! På en mac är det inga problem, belaster inte systemet ett dugg!

A_bite_of_the_apple

Har en SonyEricsson P1i, funkar fint med en plugin till iSync. Finnes på SE:s hemsida

• 1 month later...

Jag har nu en SE K850i. Den fungerar bra, men det plugin jag fick tag i verkar ändra på tiderna om jag syncar med isync =/

Någon som vet ett Plugin som fungerar?

Någon som vet hu rman gör för att koppla upp sig med mobilen som 3G-modem? behövs extra prog för detta?

Windows Mobiler synkroniserar du snabbt och enkelt med The Missing Sync.

Min Sony Ericsson W810i funkar jättebra, men det är tyvärr en 2 år gammal nalle nu...

Jag har nu en SE K850i. Den fungerar bra, men det plugin jag fick tag i verkar ändra på tiderna om jag syncar med isync =/

Du måste se till att du har både telefonen och datorn inställda på sommartid (el vintertid) annars blir det en förskjutning i kalendrarna. Det har hänt mig iaf. Det bör inte vara något fel på plug-in:et, utan det är en inställningsfråga. =)

Till trådskaparen: Jag har en SE W880 och den synkar jag med min MB hur smidigt som helst. Var dock tvungen att ladda ner en liten fil till iSync, men det var inte svårt alls och nu fungerar det fint!

Du måste se till att du har både telefonen och datorn inställda på sommartid (el vintertid) annars blir det en förskjutning i kalendrarna. Det har hänt mig iaf. Det bör inte vara något fel på plug-in:et, utan det är en inställningsfråga. =)
trodde det med, men när jag bytte plugin så blev det inget fel =)

Jag använder mig av en Nokia E90 Communicator och en Nokia 6280. Båda fungerar klockrent med iSync.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...