Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nya imac?

Nystrom86

Recommended Posts

Sitter i beställningstankar på en imac 24" 2,4 HZ.

Har egentligen ingen brådska men en ny dator kommer blir läglig framöver.

Har följt nyheter och en massa diskussioner men inga som får mitt Imac vetande att mättas.

Kommer det komma en uppdatering på imacen nu i mars? eller kommer den uppdateras med den nya plattformen "Montevina" i juni?

Det jag vill se i en kommande uppdatering är större minne i grafik kort och bluerayspelare.

Vill byta min sunkiga "dark side pc" och gå över till eran "den ljusa sidan" snarast ;)

Jag tror dem blir uppdaterade i juni när det kommer nya processorer. Så om du inte har bråttom tycker jag att du skall vänta.

tror inte det blir bluray på ett bra tag, räkna med att mac pro får det först skulle jag tro.

köpte 24" 2,4Ghz idag och är grymt nöjd, synd att ja inte får sitta vid den nu för att min flickvän har okuperat den pga att hon ska fixa en sak i photoshop till sin blogg...

men jag kan ju bara säga de att jag är grymt nöjd med den, bästa datorn jag har haft hitills... grymt nöjd, rekomenderas starkt :)

och jag ville också gå till dne ljusa sidan snarast så jag förstår vad du menar :)

men jag tror att en uppdatering kommer till sommaren som dem felsta säger, men ja struntar i. ville ha en nu och är grymt nöjd med den :) behöver bara uppgradera till 4 gig ram och köpa windows (kommer i posten snart) å då är jag lycklig :D

köpte 24" 2,4Ghz idag och är grymt nöjd, synd att ja inte får sitta vid den nu för att min flickvän har okuperat den pga att hon ska fixa en sak i photoshop till sin blogg...

men jag kan ju bara säga de att jag är grymt nöjd med den, bästa datorn jag har haft hitills... grymt nöjd, rekomenderas starkt :)

grattis, grym skärm eller hur ;)

tänkte köpa mig in imac innan sommaren antagligen jag, men först blir det en mac mini till flickvännen :)

Gott att få lite svar^^

Måste fråga, glossy eller inte glossy. Har kollat själv hur vida det e bra men svårt att skaffa uppfattning om det då datorn inte står där jag vill ha den.

Glossy skärm måste väl vara en miss om man arbeter/spelar i öppna rum med mycket ljus och man inte vill mörklägga och känna sig inständ?

glossy känns mer WOW

icke-glossy är mer användbart egentligen

iMac finns bara i glossy...ringde själv för 2 veckor för att beställa min imac och dem sa att det inte finns någon matt skärm till iMac utan bara glossy...

Jag sitter med min iMac på ett kontor med den typ av belysning du brukar hitta i sådana miljöer och har inga problem alls. Visst, infallande ljus från sidan, sol från fönster kan säkert bli problem men det får du oavsett skärm.

Undrar om det kommer nån liten uppdatering på iMAC idag? Men man vet ju aldrig eftersom det bara har varit ett rykte om att det skulle göra det ;)

• 2 weeks later...
Undrar om det kommer nån liten uppdatering på iMAC idag? Men man vet ju aldrig eftersom det bara har varit ett rykte om att det skulle göra det ;)

Är rätt säker på att det kommer en uppdaterad imac denna månaden. I alla fall tror jag det blir en mindre uppdatering nu i vår. Alla rykten pekar på det sen kommer det en större uppdatering i sommar.

• 4 weeks later...

Steve Jobs har själv sagt att de flesta användare säger att de vill ha glossy, så de kör endast glossy.

För övrigt gissar jag på att den nya iMac, Mac Mini, Macbook och Macbook Pro kommer att uppdateras rejält i sommar på WWDC... (spekulationer, jag gissar bara)

Men faktum är att Steve Jobs alltid måste ha något stort varje mässa och nu när Leopard är ute, Macbook Air har vi sett, iPhone förra året och så är det dags för en ny design på Macbooken kanske även Pro...?

iMac ska få minst Quad-core och ett nytt grafikkort, gissar jag på. Samtidigt kommer en 3G iPhone utannonseras!

Wishful thinking? Vi får se i Juni

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...