Jump to content
Just nu i M3-nätverket

T650i, programinstallation o SVTs Play...

Macckr

Recommended Posts

Visst är min nyinköpta iMac 24" snygg, säker o tyst... Men har lite andra problem:

Saknar ett bra sync-program till min Sonyericsson T650i, typ Myphoneexplorer som jag hade på XP. Nån som kan hjälpa mig där?

Sen lyckas inte Applesupporten få rätt på varför jag måste installera om hämtade program efter varje datoromstart. Installerar ordentligt och lägger till i programmappen, men t ex kompatibla Googlenotifier o Windowsmediaplayer försvinner. Likaså installerade möss går inte o hitta. Finns det några rätta installationssteg som jag missat?

Testat både Safari o Firefox för att kika på SVTs Play med både Real o WMP, strular oftast. Nåt tips?

Saknar också fler tangentbords- och utseeendeinställningar, men det går väl inte att göra nåt åt... Testade installera en XP orginalskiva också, gick inte heller... Ska tydligtvis vara special XP-skiva?

Saknar ett bra sync-program till min Sonyericsson T650i, typ Myphoneexplorer som jag hade på XP. Nån som kan hjälpa mig där?

Det finns ju iSync som följer med, men du får köpa ett plugin för typ 20kr så det stödjer din telefon.. finns en gammal tråd om detta.

EDIT:

här

https://forum.macworld.se/index.php?showtop...mp;#entry716225

Testade installera en XP orginalskiva också, gick inte heller... Ska tydligtvis vara special XP-skiva?

Va? Det ska det väl inte...?

Angående SVTplay behöver du nog flip4mac (flip4mac.com). Detta gör att du kan spela upp wmv-filer med Quicktime.

Angående det där med tangentbordsinställningar och så. Har du inte redan en massa under Systeminställningar->Internationellt? Vad är det för fler du behöver som skulle finnas på en XP-skiva?

Att jag eftersökte fler tangentbordsinställningar hade inget med installation av XP o göra... Testade en sån idag o partitioneringen fastnade så jag får göra en ominstallation av hårddisken imorgon, kom jag o supporten fram till. Det är tydligtvis nån retailmärkt skiva som ska till, min orginalXP-skiva verkar inte funka...

Om jag har fattat det rätt så har du partionerat hårddisken för att göra en windowspartition. Hur gör du den? Bootcamp är ju bra att använda för partitioner. Finns att ladda ner gratis från apple. Om du ska installera XP tror jag inte att du ska behöva nån specialskiva. Jag kunde köra det med ett vanligt XP.

Ja, det gick så småningom. Funkade nog inte för att jag gav mac en för liten del. Fast nya lösningar o nya problem: Hur ejektar man t ex en skiva från XP? Tangentbordsknappen vägrar ju, o nåt sätt finns det ju, men nån som vet var alla dem här "XP-på-imac-sätt" finns samlade?

...Visst, det går ju o högerklicka för att få ut skivan ibland - men finns det andra sätt? O det går inte o koppla upp heller. Bredbandsbolaget svarar att nätverkskortet behöver uppgraderas via nätet som jag inte kommer ut på... Bilder ser dessutom för breda ut i visningsprogrammet, uppdatering där också? Nån som haft dem här problemen?

siter du inte på en mac? det behövs inte uppgraderas något nätverkskort vad jag hört. det är det som är det fina med mac.

Surfa ut med OS X då och hämta hem vad du behöver till XP.

...Visst, det går ju o högerklicka för att få ut skivan ibland - men finns det andra sätt?

Du behöver lite drivrutiner för sånt. Jag tror att dom eventuellt finns på Leopardskivan (om du nu har en sån). Bara tryck in den så bör den installera drivrutinerna automatiskt.

Efter det bör du kunna använda knappen för att få ut skivan (jag hade också samma problem när jag nyligen skaffat min Mac. Tror det var såhär vi löste det)

Tack för era svar, men hoppar nog på det öppna köpet av min iMac o fortsätter med en ny windows-dator istället. Mac var inget för mig...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...