Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilken EyeTV ska jag ha?

iUne

Recommended Posts

Har sökt forumet utan svar på mina frågor så gör ett eget försök!

Ska så småningom fram mot våren här skaffa ny dator. Blir en MacBook eller MBP har inte bestämt mig men hur som helst så ska jag då sätta min ena iMac som tv och vill då ha samma "features" som min nuvarande tv har (gammal 'tjock-teve' från samsung, går bra men känns omodern). Så då började jag kolla runt på alternativ för att kunna kolla tv på min iMac och fann att det är EyeTV som verkar vara grejen. Men vilken "version"/modell behöver jag om jag vill kunna se min vanliga tv (marksänd d/a sändning) och samtidigt kunna köra mitt x-box och dvd/DD-system utan att behöva koppla om en massa sladdar var ggn?

Tv och tex Xbox (PS2, Wii) har jag förstått går å köra i samma "dosa"/grej -> Datorn, men vad krävs sen om man sen vill kunna köra Digital-tv/kabeltv oxå?

Sammanfattning: Vilken modell/utformning på EyeTV behöver jag för att kunna köra min tv - xbox och DVD/DD-system utan att behöva en massa omkopplingar?

Sen en annan sak jag tänkte på, stödjer EyeTV bild-i-bild för enheterna kopplade till den? Och stödjer den Apple Remote?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...