Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan ej surfa på jobbet

mickefrisk

Recommended Posts

Hemma funkar det perfekt.

Men på jobbet kan jag ej surfa med min iPhone. Jag kopplar dock upp mig utan problem till det trådlösa nätverket. Det är full mottagning t om.

Funkar fint med de bärbara datorerna också, men inte med min iPhone. Och jag vet att en annan iphone var här och det funkade på den.

Kan jag göra något för att det ska funka? :(

Fixade det :)

Gjorde detta: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=10983 (dvs tog router-adressen som dns-server)

Samt bytte från DHCP till manual.

Du fick det alltså att funka tillslut. :o

Har klurat som fan på detta nu i veckor och fick oxå som lösning att mata in routerns adress som DNS-server. Var fann du denna adress ? För som jag fattade det skulle det bara vara att mata in den vanliga rooten lixom 192.168.0.1/192.168.1.1 men det funkade inte när jag testade det i skolan iaf.

En annan lösning jag fick var att lösenordet som man matade in inte skulle vara det som man angav på datorerna (ifall man har ett personligt lösenord) utan istället det lösenord som kom med routern/ det som stod undertill.

Kan någon bekräfta någon av metoderna?

Eller kan du mickefrisk skriva ner en mer detaljerad beskrivning på hur du löste det?

Hade uppskattats :)

Hej!

Jag tog routerns adress (kollade i systeminställningar/nätverk på macen) och skrev in. Men det funkade ändå inte, då ändrade jag från DHCP till Manual i iphonens inställningar för det aktuella wifinätverket.

Då funkade det efter en liten stund, och har gjort det sedan dess! Inga problem att åka mellan olika trådlösa nätverk heller :)

Hej!

Jag tog routerns adress (kollade i systeminställningar/nätverk på macen) och skrev in. Men det funkade ändå inte, då ändrade jag från DHCP till Manual i iphonens inställningar för det aktuella wifinätverket.

Då funkade det efter en liten stund, och har gjort det sedan dess! Inga problem att åka mellan olika trådlösa nätverk heller :)

Oj, det här var ju exakt samma text som jag skrev först märker jag. Men det var så jag gjorde, undrar du något mer specifikt så är det bara att fråga :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...