Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tänkte uppgradera med mer minne, har några frågor om detta

nierok

Recommended Posts

Har en mac mini 1.66 MHz Core Duo med 512 Mb ramminne, är det 2 st 256 Mb eller 1 st 512 Mb?

Har också skaffat 1 st 1 Gb ram enligt länken:

http://shopping.yahoo.com/p:Samsung%20M470...0RAM:1994881156

köpt begagnad för en billig peng (hoppas att det passar?)

Kan jag stoppa i detta minne eller om jag måste skaffa en till på 1 Gb - dubbla? (olika fabrikat kanske spelar ingen roll eller?)

Hoppas ni förstår vad jag menar

Det är sannolikt 2 st på 256 MB (Kolla under äpplet Om den här datorn) så du bör byta till två lika

stora för bäst funktion

post-113-1204143471_thumb.jpg

Minnet borde passa, det är validerat av Intel. Här kan du hitta ett till 1 GB minne för rimlig peng. Det är inte så dyrt, och du kommer att få en betydligt bättre presterande dator om du har maximalt RAM.

Meddelar bara att det gick bra, har nu 2 x 1 Gb, filmer fran youtube hur man plockar isar en mac mini kan vara bra att se, om man inte vet hur man gor.

.

Exakt vad för minnen ska det vara? Är dom mindre än vanliga eller så?

Nej, det är sådana du har i din mini. Samma typ som i finns hundratals olika utföranden.

Nej, det är sådana du har i din mini. Samma typ som i finns hundratals olika utföranden.

Ok.dom du länkade till passar alltså? Tex : DESSA?

Ok.dom du länkade till passar alltså? Tex : DESSA?

Det ska passa, de har rätt specifikation i alla fall. Corsair gör visserligen "Mac"-minnen, men förmodligen är detta en kombination av marknadsföring och att de är testade i en Mac innan de saluförs. Men det är ju ingen fara att beställa, man har vid internetbeställning alltid 14 dagars ångerrätt. Det kan ju vara värt ett par hundra kronor, om man bara riskerar att förlora tid. :)

Jag har SDRAM i min mini, spelar det någon roll om det är SO-DIMM eller SDRAM?

Vilken är den absolut bästa minnestillverkaren för minne till minin? Corsair? Vad har ni i era?

Det är två helt olika storlekar

S-DRAM fanns i den första, sedan kom Mac Mini med SO-Dimm, som är mindre

184 resp 200 pin

Hade ingen aning om att det ens kommit ut en ny mini version av Intel minin. Måste spendera mer tid här lol

Då blir det SDRAM för mig då, några tips på bra 1GB stickor?

Tack, hittar dock inte riktigt exakt vilka som passar i min mini. Kan jag verkligen inte använda SO-DIMM?

post-8156-1204575611_thumb.png

Tack, hittar dock inte riktigt exakt vilka som passar i min mini.

Det är ju bara att knappa in på guiden...har du gjort det?

Det är ju bara att knappa in på guiden...har du gjort det?

Såg inte det, tack. Så då passar SO-DIMM's i min då. Dessa verkar bra men kom inte upp i listan så jag antar att de inte passar av någon anledning? Här

De passar

Har likadan Mac Mini

post-113-1204576221.jpg

Ok, underbart. Tar och kör på det då. Tack för all hjälp.

Nu blir det till att studera Youtube videon...

Hittade dessa, så då antar jag att 2GB stickor faktiskt fungerar i minin? Varför fungerar då inte 2x2GB?

Ibland kan det ju vara långsammare med mer minne om det inte finns tillräckligt stöd för mer minne, så ska jag köra på 2x1GB eller 1x1GB + 1x2GB?

Hittade dessa, så då antar jag att 2GB stickor faktiskt fungerar i minin? Varför fungerar då inte 2x2GB?

Ibland kan det ju vara långsammare med mer minne om det inte finns tillräckligt stöd för mer minne, så ska jag köra på 2x1GB eller 1x1GB + 1x2GB?

Dessa har jag i min.

Jag tror att 4Gb fungerar men datorn använder inte den sista gigen eller något sådant så det är bara slöseri med pengar att köpa 4GB.

Vad har du Mac Minin till ? 2 GB räcker till det mesta.

Kan man och det är så pass billigt som det är, så varför inte?

Så det är alltså fullständigt möjligt att köra 1x2GB + 1x1GB i minin, tack adzer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...