Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skolelever får MacBook

cruser85

Recommended Posts

läste PUNKT SE idag, å där stod det att en skola i bergsjön, GBG delar ut datorer till sina 6:e klassare....på bilden sågs Macbook

MAc sprider sig överallt

jaså? tänkte mer på att dom kunde gett dom nån billig win-baserad bärbar för 4papp men valde MACbook, måste ju betyda något

Och vad f*n ska en sjätteklassare ha en MacBook, eller dator över huvud taget till?!

Köp ett biljardbord, par nya fotbollsmål och kritor istället.

Och vad f*n ska en sjätteklassare ha en MacBook, eller dator över huvud taget till?!

precis, kan inte leijon starta en insamlig för att ge alla på forumet vars en… :ThumbsUp:

öh är du galen eller?

klart man behöver dator i mellanstadiet

man ska tidigt lära sig skriva korrekta och byrokratiska texter, jag hade då bärbar i mellanstadiet (farsans tidigare arbetsdator för ganska så mycket pengar)

kritor leker man med om man är under 3 år kanske

precis, kan inte leijon starta en insamlig för att ge alla på forumet vars en… :ThumbsUp:

Ja iaf för de som ligger på topp tio och har vart med sedan starten :D

Precis, på min tid lekte vi med läderkulor på skolgården. Aston Villa mot Arsenal. Starka ben, såriga knän, och röda kinder. Flickorna stod bredvid och fnittrade förläget när de lät sig överväldigas av all denna gosskraft. Solen sken från blå himmel och vindarna var ljumma. Ja, se det var tider det.

Vart är dagens unga på väg? In i cyberrymden?

Vi fick inga bärbara i mellanstadiet, högstadiet eller ens i min inriktning på gymnasiet som jag nu går i. Jag tycker jag klarar mig mer än bra, just för att de enda datorerna dessa kommunala skolor vågar använda i Borås verkar till största del vara Windows-burkar.... och jag klarar mig bättre på lektionerna med papper och penna än med "Vill du rensa ditt skrivbord idag?..vad sägs om imorrn? Nehe, jag påminner väl på tisdag igen..".

Undantaget med Mac i Borås verkar vara när det gäller multimediaskapande, det finns mig veterligen "en" iMac på Viskastrandsgymnasiet. På Bäckäng har de fler Macar vet jag, men nu går jag på VS i elektronik så.

Jag är inte det minsta avundsjuk över IT-pojkarna på skolan :P dom får Fujitsu-lappisar som tappar DVD-brännare och diverse.

gymnasieeleverna på bauer-gymnasiet och östra här i ume har fått mb:s sedan 2004, skitabra tycker jag! fast man kan ju undra just vad en sjätte-klassare ska med sådan till, fast det ska ju börjas i tid :D

gymnasieeleverna på bauer-gymnasiet och östra här i ume har fått mb:s sedan 2004, skitabra tycker jag! fast man kan ju undra just vad en sjätte-klassare ska med sådan till, fast det ska ju börjas i tid :D

Jävligt mycket före sin tid i så fall, för MacBook hade inte lanserats 2004! :borstatanderna:

Precis, på min tid lekte vi med läderkulor på skolgården. Aston Villa mot Arsenal. Starka ben, såriga knän, och röda kinder. Flickorna stod bredvid och fnittrade förläget när de lät sig överväldigas av all denna gosskraft. Solen sken från blå himmel och vindarna var ljumma. Ja, se det var tider det.

Vart är dagens unga på väg? In i cyberrymden?

Dagens inlägg!

(Gosskraft = Dagens ord)

Jävligt mycket före sin tid i så fall, för MacBook hade inte lanserats 2004! :borstatanderna:

Ok, bisserwesser... iBook 12" började de med!

Det ena utesluter inte det andra.

Vad som är positivt med att ha en dator vid den åldern är att du kan

göra presentationer med tex iWorks och att du kan börja använda CS3 och Painter

för att göra dina presentationer ännu mer attraktiva

och att du kan använda dig dator vid informationssamlande och som bla. rättstavningshjälp.

Vi kanske är lite extrema då 5 av 6 barn har sin egen Mac.

1 går i 7:an, 2 i 5:an, 1 i 2:an och Aiofe på dagis eftersom hon är 5 snart.

(killarna delar en MacMini, en Linux PC och en Windowsburk)

Lärarna är överväldigade om möjligheterna vid skolarbetspresentationer

och det är bra för kommande betyg.

Dock ska vi satsa på utökade familjeaktiviteter för att minska datoranvändandet i hemmet

och satsa mer på det produktiva skapandet med och utan Mac.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...