Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Rörigt Mac OS.

Dagmar

Recommended Posts

Jag är nybörjare på mac os, jag kör ett program som heter mplay för att spela upp mp3 filer. När man kör det direkt från skivabilden så startar det OK, men om man installerar det enligt guiden installera program på det här forumet och försöker köra det från program får man felmeddelande "An exception of NilObjectException was not handled" sedan krashar programmet. Vad tusan är det? Man måste väl kunna köra program på mac os utan att ha skivabilden laddad????

Varför använder du inte iTunes ?

Jag är nybörjare på mac os, jag kör ett program som heter mplay för att spela upp mp3 filer. När man kör det direkt från skivabilden så startar det OK, men om man installerar det enligt guiden installera program på det här forumet och försöker köra det från program får man felmeddelande "An exception of NilObjectException was not handled" sedan krashar programmet. Vad tusan är det? Man måste väl kunna köra program på mac os utan att ha skivabilden laddad????

Du behöver inte spara skivavbilden efter att du installerat ett program. Bara öppna den, dra (oftast) programikonen till programmappen och sen kan du mata ut skivavbilden och slänga dmg-filen. Vad som är fel i ditt fall kan jag tyvärr inte svara på.

Varför använder du inte iTunes ?

Jag har blivit tvungen att installera iTunes igen nu eftersom mplayer slutade fungera. Varför jag inte vill använda det och vad jag inte begriper är varför i h-vete programmet automatiskt gör en spellista med alla låtar jag spelat. Det innebär att om jag dubbelklickar på en låt så kommer den att spelas, sen kommer itunes att fortsätta spela alla andra låtar som ligger i listan jag aldrig har velat ha. skit irriterande. Alternativet "Kopiera filer till mappen itunes..." är avstängd. :superirriterad:

Tror att du behöver sätta dig in i iTunes fungerar, det är ett mycket bra program.