Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Irriterande bugg i Leopard/TM?

Akk

Recommended Posts

Om jag öppnar Systeminställningar och sedan går in i TimeMachine och där klickar på hänglåset för att förhindra ändringar blir inställningspanelen låst. Sedan när jag någon dag senare tittar in där igen är låset öppnat. Detta är grymt frustrerande. Vissa delar av systemet vill jag ska vara låsta och TM ska inte någon kunna "stänga av, av misstag" så då är det bra att "hänga på" låset,

Någon som vet om man kan avhjälpa detta?

Prova att Reparera Skivbehörigheterna

Prova att Reparera Skivbehörigheterna

Inga fel på systemskivan och inga krånglande behörigheter. Nästan lite synd, då hade ju felet varit lätt avhjälpt.

Det är väll därför dom gjorde en ny maskin: time capsule. Det var väll helt enkelt för mycket buggar på time machine :)

Om jag öppnar Systeminställningar och sedan går in i TimeMachine och där klickar på hänglåset för att förhindra ändringar blir inställningspanelen låst. Sedan när jag någon dag senare tittar in där igen är låset öppnat. Detta är grymt frustrerande. Vissa delar av systemet vill jag ska vara låsta och TM ska inte någon kunna "stänga av, av misstag" så då är det bra att "hänga på" låset,

Någon som vet om man kan avhjälpa detta?

Du har förmodligen glömt att bocka i Kräv lösenord för att.... under Systeminställningar > Säkerhet > Allmänt

Du har förmodligen glömt att bocka i Kräv lösenord för att.... under Systeminställningar > Säkerhet > Allmänt

Nix, den hade jag tydligen bockat i efter att ha titta på det. Däremot fick ditt tips mig att se en annan sak, "Kräv lösenord för att låsa upp samtliga inställningspaneler i Systeminställningar", undrar om det kan vara det. Har iaf bockat i den nu och ska testköra ett tag och se om det avhjälper problemet.

Tackar för tipset :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...