Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Favoritmac?

PowerBook160

Recommended Posts

Ja, läs rubriken.

Mods får gärna ta bort tråden om det redan finns en. Har själv inte sett någon aktiv så...

Skriv gärna en stationär favorit och en bärbar favorit.

Min stationära favorit måste vara... Blådåren! Älskar designen, och så är den lätt att uppgradera, också. Min "dåre" har fått Jaguar och 512 MB RAM redan. Snart får den en G4 och 120 GB hårddisk också :)

Men TAM är också en favorit! Hög måste-ha-faktor på den...

Bärbara favoriten är självklart Pismo!

Snygg design och tillräckliga prestanda för OS X gör den till en klar vinnare!

På andraplats kommer min Powerbook 150, bättre skrivmaskin finns inte :)

Min favorit är en bärbar mac i aluminium med 12-tumsskärm, ej widescreen, med samma innehåll som senaste macbooken, plus en multi touch pad. Då skulle jag köpa den. Fast någon sådan finns ju inte.

apples stationära ppc G4a eftersom den är kompaktare och lättre än min G5a men ändå är kraftig (i alla fall när den kom) och dessutom går det att uppdatera processorn själv.

lite nostalgi kanske det är som ligger bakom eftersom det är min första dator.

Min favoritdator måste varit min första mac, en performa 5200 med 48 MB minne och en extern 3GB scsi disk som lät som en dammsugare.

Det var det första datorn jag hade några riktiga program på, Page Maker, Photo Shop, Electric Image.. Jag måste suttit 15 tim/dag och pulat med den. Det som irriterade mej mest var skärmen som hade 1" svart kant runt om och som bara kunde visa 256 färger i det högupplösta (832*624) läget. Sen var ju 8 bitars ljudet uruselt om man jämför med min Atari Falcon jag hade innan.

12" powerbook och 15" macbook pro

hoppas på att de gör om vanliga macbooksen till aluminium snart

Quadra 800!

Less is more är ett understatement när det gäller den, för mer slimmad design får man leta efter. Ett disketthål och en knapp på framsidan och det var allt.

När man verkligen tittar på den ordentligt så ser man i detaljerna hur otroligt snygg den är.

Quadra 800!

Less is more är ett understatement när det gäller den, för mer slimmad design får man leta efter. Ett disketthål och en knapp på framsidan och det var allt.

När man verkligen tittar på den ordentligt så ser man i detaljerna hur otroligt snygg den är.

Googlade efter en bild på den när jag läst ditt inlägg och jag håller med till 100%!

Kanske borde fixa en sån från eBay bara för att...?

Måste faktiskt lägga till en till favoritmac, vilken självklart blir min Performa 5400!

Jag har en stor hög med spel till System 7 (på CD-ROM!) som inte känns "riktiga" om man inte spelar dom på en genuin gammal Mac.

Visst, dom funkar under Classic på min iBook, men det är inte samma känsla som att sitta vid en gammal Mac och spela ;)

Min har fått ett Ethernet-kort nu, så den kommer ut på nätet! :)

Annat än för spelen används den faktiskt till lite ordbehandling (ClarisWorks!), surf och musikspelande.

Svårt, men då jag skrev en stor bunt bra texter på min Powerbook 170 får det bli den. Någon stationär Apple-dator har jag tyvärr inte haft i min ägo så där har jag ingen åsikt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...