Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook på ingående

Emret

Recommended Posts

Tjo,

Var inne på MacSupport i Malmö idag och beställde en MacBook. Det var nära att jag fick den i handen då personen som hjälpte mig stod och sa att de nya (som kom igår) fanns i lager. När han vänder på klacken och ska gå in och hämta den säger hans kollega: "Nej dom är uppbokade allihop" :(

Men men, får väl ge mig till tåls tills den 14:e mars (worst case).

Blev ju lite sugen på MacBook Air som låg inlåst i en monter men tyvärr räcker den inte till riktigt och MacBook Pro är för stor :P

Men nu ska jag iaf bli med MacBook :)

grattis, du kommer bli nöjd kan jag lova dig ;)

Beställde också en idag! Kommer bli sjukt spännande, första Macen för min del och jag har höga förväntningar! :)

Btw, är det här minnet kompatibelt med MacBook? Tänkte köpa två st såna och trycka i dem direkt, men är det dumt att göra det innan man vet om man behöver det? 700:- är ju i alla fall en jädra skillnad mot runt 3000:- som är vad Apple tar betalt för 4GB.

Btw, är det här minnet kompatibelt med MacBook? Tänkte köpa två st såna och trycka i dem direkt, men är det dumt att göra det innan man vet om man behöver det? 700:- är ju i alla fall en jädra skillnad mot runt 3000:- som är vad Apple tar betalt för 4GB.

Jepp dessa funkar fint med macbook, macbook pro, mac mini & iMac

VictorSixtyfour

Jag beställde en MacBook vit 2,4 idag på Applestore. Ska levereras på måndag 3/3 enligt beställningsbekräftelse från Apple. Hoppas dom håller det!! Första Macen för min del så det ska bli superspännande när paketet kommer. Får se om jag kan överge Windows-burkarna helt...

Välkommna över till den ljusa sidan :ThumbsUp:

Tackar! Kommer dock få utkämpa en mindre strid mot mina "kompisar" som är sk. Windows fanboys. Ingen av dem har nånsin rört vid en Mac men hävdar bestämt att Mac är för idioter och fnyser åt mig när jag säger att Mac är det enda rätta om man vill få saker gjort på en dator. Aja ska bli kul och se deras dregglande när jag kommer inmarcherande på kontoret med min vita MacBook medans de andra sitter där med sina klunsiga ångmaskiner till PC

Problemet med mac är att man får en massa tid över när du är klar med det du skulle göra... =)

A_bite_of_the_apple
Tackar! Kommer dock få utkämpa en mindre strid mot mina "kompisar" som är sk. Windows fanboys. Ingen av dem har nånsin rört vid en Mac men hävdar bestämt att Mac är för idioter och fnyser åt mig när jag säger att Mac är det enda rätta om man vill få saker gjort på en dator. Aja ska bli kul och se deras dregglande när jag kommer inmarcherande på kontoret med min vita MacBook medans de andra sitter där med sina klunsiga ångmaskiner till PC

Det bästa är att inte basunera ut högt hur överlägset Mac är, utan att låta de upptäcka det själv. Det är de små detaljerna som avgör :)

Fick MacBooken i går :D

Än så länge är jag stormförtjust men det tar lite tid att vänja sig vid alla nya saker.

En sak jag inte blir klok på är dessa skivavbilder... .dmg-filer.

Jag laddade hem MSN Messenger till exempel och då fick jag en dmg-fil på skrivbordet... hur gör jag med den? Är programmet installerat? Måste jag ha kvar den filen på skrivbordet? När MSN körs kan jag inte avmontera den för då säger datorn att programmet körs eller något... kan ni hjälpa mig på traven?

Dubbelklicka på .dmg-filen. Då mountas den på skrivbordet. Gå in i mappen, där borde det ligga en programfil (i det här fallet något i stil med "MSN Messenger". Dra filen till Applications-mappen. Därifrån startar du i fortsättningen programmet, alternativt, dra programmet till dock. Högerklicka på .dmg-filen och välj Eject/mata ut.

Hoppas att det blev lite klarare. :)

ahaa, coolt. Ska testa det när jag kommer hem ikväll. Hade förväntat mig att det skulle komma upp nån install wizard eller liknande :P

Se .dmg som ett paket varan kommer i.

Oftast öppnar paketet sig själv och man fattar tag i varan och drar den till Programmappen. Allt oftare ser paketet ut så här när det öppnat sig:

post-113-1204619115.jpg

Programmappen ligger redan i paketet, bara dra den övre ner i den undre. Klart.

Stäng paketet, gör du genom att klicka på den röda knappen längst upp i vänstra hörnet.

Den vita symbolen på skrivbordet drar du till papperskorgen.

I din mapp Hämtade filer ligger "originalpaketet" kvar, ser ut så här.

post-113-1204619366_thumb.jpg

Som en hårddisksymbol.

Dubbelklickar man på den får du återigen upp den vita symbolen på skrivbordet.

Du behöver inte spara på den som ligger i Hämtade filer heller, men ibland kan det vara bra att ha den som "reserv", men allt tar ju plats..så vill du slänga så gör du det.

Kan tillägga det, att den lilla pilen på Applicationsmappen här ovan betecknar att det är en "genväg" som ligger där..eller som vi på "macspråk" säger: Alias

Heh, fantastiskt. Shit va Windows känns bökigt helt plötsligt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...