Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Återställa Adium och Growl

falafeln

Recommended Posts

Growl har inte fungerat för Adium sen ett tag efter jag bytte till Leopard (jag tror problemen började efter en uppdatering av Adium), jag har försökt det mesta och har bestämt mig för att "återställa" båda programmen. Jag misstänker att jag har Growl installerat både för mitt konto och för hela systemet

Vilka filer ska jag ta bort? (i bland ~/Library/Preferences osv).

Du kanske redan har gjort det men testa att ta bort samtliga .plist filer för båda programmen så ska det nog fungera sen.

har du någon logitech-hårdvara?

deras prylar strular till det endel för ganska mycket, läs mer på growls forum isåfall, där finns en hel tråd om det

har du någon logitech-hårdvara?

deras prylar strular till det endel för ganska mycket, läs mer på growls forum isåfall, där finns en hel tråd om det

aha det stämmer faktiskt, använder Logitech S530, jag har redan totalt installerat om Growl och Adium, förutom några problem som mystiskt försvan hände inget, tydligen fungerar inte Growl alls (förutom när man förhandsgranskar Growl-teman), jag har sett på nåt forum om en som har exakt samma symtom som jag har med det, men det fanns ingen lösning på det.

Får kolla upp om det beror på Logitech, tack för tipset :)

Det här var ett mycket intresant fenomen. Jag var ju bara tvungen att prova.

Har sedan en lång tid tillbaks inte kunnat logga in på adium. Det bara vägrar att koppla upp mitt msn konto. Så när jag läst denna tråd kopplade jag bort min Logitech mus och startade adium.

Det tog två sekunder, sedan var jag online!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...