Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lenovo X300 lika dyr som MacBook Air

Pocahontas

Recommended Posts

Nej, jag skulle inte säga att de är lika dyra... visst om du har 1.8 GHz och en SSD disk, men då lägger man på dryga 10 000 kr... det betyder nog mycket för Apples konsumenter att de kan välja en 1.8" hårddisk nu och när SSD är billigare kan det bli mer aktuellt.

28.000:- för en dator med 1,2GHz är det bara företag som kan köpa så för privatpersonen får det bli en MacBook Air.

Ingemar Ragnemalm
28.000:- för en dator med 1,2GHz är det bara företag som kan köpa så för privatpersonen får det bli en MacBook Air.

En relevant fråga är om klockfrekvensen gör någon som helst skillnad i praktiken. Apple ligger ständigt i överkant där, men ger det något? Jag hoppas förstås det, men jag tror bara det hjälper om man har gott om minne i maskinen.

Jag förstår inte riktigt varför man jämför dom ens, förutom formatet så är dom så olika som två laptops kan bli, skillnader som dom som alltid funnits mellan pc/mac och säkerligen "alltid" kommer göra det...rubriken på tråden antyder också att den (x300) inte borde vara lika dyr som en MBA, varför i så fall....

Jag förstår inte riktigt varför man jämför dom ens, förutom formatet så är dom så olika som två laptops kan bli, skillnader som dom som alltid funnits mellan pc/mac och säkerligen "alltid" kommer göra det...

Vad tycker då i så fall att media ska jämföra MacBook Air med? Media vill ju alltid ha något att jämföra med och MacBook Air är en så het produkt att alla måste skriva om den..

• 1 month later...
Vad tycker då i så fall att media ska jämföra MacBook Air med? Media vill ju alltid ha något att jämföra med och MacBook Air är en så het produkt att alla måste skriva om den..
en laptop med exakt likvärdig hårdvara.

Först då kan vi se vilken skildnad som mac os x gör. Troligen skulle det bara vara till mba:s fördel.

Först då kan vi se vilken skildnad som mac os x gör. Troligen skulle det bara vara till mba:s fördel.

Fast jag tror inte att det finns någon PC med samma hårdvara då Intel specialtillverkade processorn åt Apple och iden att ta bort två tredjedelar av kontakterna har inte nått Windowsvärlden än. Så jag tror att X300 är det närmaste man kan komma en MBA.

Tycker en mer passande rubrik till artikeln skulle va "Skönheten och odjuret", det är iaf tanken jag får upp direkt i huvudet när jag ser bilden ;)

Fast jag tror inte att det finns någon PC med samma hårdvara då Intel specialtillverkade processorn åt Apple och iden att ta bort två tredjedelar av kontakterna har inte nått Windowsvärlden än. Så jag tror att X300 är det närmaste man kan komma en MBA.
SÅ du menar att den processor som sitter i MBA är unikt tillverkad för apple?

Tycker en mer passande rubrik till artikeln skulle va "Skönheten och odjuret", det är iaf tanken jag får upp direkt i huvudet när jag ser bilden ;)
jo om man jämnför utessende så är det en passande rubrik.

SÅ du menar att den processor som sitter i MBA är unikt tillverkad för apple?

Japp, det är den. Kanske inte kärnan iofs, men allt runtomkring är special för mba.

Japp, det är den. Kanske inte kärnan iofs, men allt runtomkring är special för mba.
oki, ja då kan det bli svårt. men likvärdig bör finnas. för utöver processor är det inga unika produkter i MBA, bara minimala.

Fingarade på en MBA ikväll på ett möte. Micke vill ha..

Är ju bara att trycka in Windows på en valfri Mac om man vill jämföra Windows/Mac OS X på exakt samma hårdvara.

Är ju bara att trycka in Windows på en valfri Mac om man vill jämföra Windows/Mac OS X på exakt samma hårdvara.
hur kör du a/b test på samma dator?

Detta vore en ypperlig sak att kanske göra för macworld och på det sätter visa på mac os x förträfflighet.

Ja dra mig baklänges!! MBA är tunn som .........LUFT!!! :borstatanderna: Det är ju pinsamt att jämföra en tjockis som X300.....

dubbeldator.jpg

Ja dra mig baklänges!! MBA är tunn som .........LUFT!!! :borstatanderna: Det är ju pinsamt att jämföra en tjockis som X300.....

dubbeldator.jpg

Lenovo brukar göra datorer som har en magnesiumram. Har MBA det?

Lenovo brukar göra datorer som har en magnesiumram. Har MBA det?

Finns det luft i x300? :borstatanderna:

Finns det luft i x300? :borstatanderna:

jag vet inte, gör du?

Ps. troligen inte då du inte verkar kunna tänka kristikt när apple nämns.

Ps. troligen inte då du inte verkar kunna tänka kristikt när apple nämns.

Har du stängt av bildvisning i webbläsaren? Eller har du svårt att tolka smileys?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...