Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nytt Widget för Skånetrafiken och Upplands Lokaltafik

soasta

Recommended Posts

Har i flera trådar sett folk efterfråga ett Widget för busstidtabeller. Jag har själv varit i behov av ett så bestämde mig för att skriva ett själv. I dagsläget stödjer den Skånetrafiken och Upplands Lokaltrafik. En och annan student som har nytta av den kanske ;)

http://lokaltrafik.mbpacos.se/

Hej! Ska testa den sedan, sitter på jobb nu. Uppskattar initiativet även om det i första hand är tågen jag kollar ;)

Oj, ser att jag varit otydligt både här och på hemsidan. Widgeten har stöd för alla sökningar som kan göras på Skånetrafiken, dvs även tåg samt kombinationer buss/tåg.

Ska ändra informationen.

haha.. sjukt praktiskt att exempelstationerna är precis de som jag tänkte använda det till.. ;)

hmm.. måste du verkligen lägga in stationerna själv?

p.s. här finns en annan widget som gör nästan samma sak. Skillnaden är att den anger de nästa avgångarna från den valda stationen bara, samt bara fungerar inom staden (Lund, Luleå, Karlstad & Dalarna) -> http://realtid.dessibelle.se/

Jag TROR att jag måste lägga in stationerna manuellt. Alternativt hitta någonstans på Skånetrafikens hemsida där alla stationerna finns samlade och hämta dom därifrån, men jag har inte hittat någon sådan sida, så tills vidare måste det iaf göras manuellt.

Okej! Ja den där Widgeten verkar ju också nice, åtminstone för mig som bor i Lund och bara tar 4:an in till stan :)

Jepp, jag har faktiskt sett en sådan. Sök på forum, finns i någon tråd. Den är ännu finare en än denna.

Nu till en fråga om denna, hur lägger man till en hållplats som inte ligger i listan, eller går inte det?

Jag har nu gjort Widgeten betydligt mer kompakt, så ni som också tyckte den var för stor kan ju tanka igen :) Och som ni ser så funkar den även fint med tåg.

screen_front.png

Jepp, jag har faktiskt sett en sådan. Sök på forum, finns i någon tråd. Den är ännu finare en än denna.

Nu till en fråga om denna, hur lägger man till en hållplats som inte ligger i listan, eller går inte det?

Du kan inte göra det själv just nu, men om du säger vilken/vilka hållplatser du saknar så kan jag lägga till dem, bra att listan utökas. Bara att starta om Widgeten sen för att se de nya hållplatserna.

Malmö Rosenvång hade jag gärna velat ha. Hade varit väldigt glad om du lade till den. På skånetrafiken då.

Malmö Rosenvång hade jag gärna velat ha. Hade varit väldigt glad om du lade till den. På skånetrafiken då.

Såja. Den och fler andra nya stationer uppe nu. Bör räcka med att starta om Widgeten för att se dem..

Nu har widgeten även stöd för Östgötatrafiken. Jag vet dock inte vilka stationer jag ska lägga till där. Någon som kommer från trakterna som har lust att hjälpa mig? Hör av er..

http://lokaltrafik.mbpacos.se/

Dessutom skulle jag behöva göra något åt hemsidan. Kanske någon som känner för att hjälpa mig?

I farten la jag även till stöd för Hallandstrafiken och Blekingetrafiken.

Även här behöver jag dock er hjälp för att lägga till stationer..

...Och det slutade med att jag även gav Widgeten stöd för Umeå Buss, Värmlandstrafik, Västmanlands Lokaltrafik, och Jönköpings Länstrafik.

Så nu gäller det bara att lägga till stationer..

Aja.. Sova nu :D

Grymt , uppskattas !

Letat ett tag efter en liknande.

Du e ju grym! Det hade varit coolt med olika "skins" för de olika bolagen också :P

Kul att den uppskattas :)

Senaste versionen har dessutom en sökfunktion så att man nu kan välja bland alla hållplatser! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...