Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Min iMac låter som en luftkonditionering!

Marooned

Recommended Posts

Slog på iMacen och möts direkt av att den låter fruktansvärt mycket om fläktarna!? Blir riktigt oroad här.

Har kollat med iStatpro:

Cpu: Hur lungt somhelst

Minnet: 2,5gb free

Temp hd: 31 grader

Jag har 93gb ledigt på hårddisken. Jag har inte lagt in något program nyligen, inte gjort några partioner eller liknande på hdd. Vad kan det vara? Har startat om datorn engång och stängt av engång...väntat lite och slått på den igen. Men fortfarande fläktarna på högvarv!

Säg inte att min iMac börjar ge med sig nu icon5.gif

Den är inköpt i November 2007....utan apple careicon8.gif

Slog på iMacen och möts direkt av att den låter fruktansvärt mycket om fläktarna!? Blir riktigt oroad här.

Har kollat med iStatpro:

Cpu: Hur lungt somhelst

Minnet: 2,5gb free

Temp hd: 31 grader

Jag har 93gb ledigt på hårddisken. Jag har inte lagt in något program nyligen, inte gjort några partioner eller liknande på hdd. Vad kan det vara? Har startat om datorn engång och stängt av engång...väntat lite och slått på den igen. Men fortfarande fläktarna på högvarv!

Säg inte att min iMac börjar ge med sig nu icon5.gif

Den är inköpt i November 2007....utan apple careicon8.gif

jag tror personligen detta är en svit ifrån 10.5.2 för jag har haft samma problem alldeles nyss på min macbook...6200v konstant typ. Lyckades lösa så den blev "normal" igen... fast jag tycker den har löjligt lätt för att varva upp numera...

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=66865&hl=

Jag kollade på supporten på apple.se och fann en lösning.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303446

Testade och det fungerar utmärkt nu igen efter första uppstart.

Puh, blev lite glansig i pannen. Speciellt när man förespråkat för alla polare och alla man känner i princip om att dom ska köpa Mac. Pinsamt det hade blivit om min hade lagt ner efter 4 månader...

Men som sagt nu fungerar det bra så för snabb lösning via apple.se ger jag: icon12.gif

Edit: Tack tll dig med Closetland som svarade snabbt med samma lösning.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...