Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Köpte en MBP 15,4'' för en vecka sedan!

berenpx

Recommended Posts

Och nu har uppgraderingarna kommit ...

Snabbare processor, större hårddisk, mer grafikminne, ny touchpad ... och 500 kr billigare!

Om jag bara hade köpt från Apple Store, så skulle det vara lugnt - 14 dagars ångerrätt.

Men snyft, jag köpte direkt från en Mac butik. Får hoppas att de är hyggliga när jag ringer i morgon och vill häva köpet.

din dator blir ju inte sämre än vad den var när du köpte den

Och nu har uppgraderingarna kommit ...

Snabbare processor, större hårddisk, mer grafikminne, ny touchpad ... och 500 kr billigare!

Om jag bara hade köpt från Apple Store, så skulle det vara lugnt - 14 dagars ångerrätt.

Men snyft, jag köpte direkt från en Mac butik. Får hoppas att de är hyggliga när jag ringer i morgon och vill häva köpet.

Uppgraderingen är inte så stor tycker jag, skulle väll vara grafikkortet kanske. Men har du inte behov av det så är det skitsamma.

Uppgraderingen är inte så stor tycker jag, skulle väll vara grafikkortet kanske. Men har du inte behov av det så är det skitsamma.

50% mer grafikminne (vilket har visat sig i praktiken betyder 10% bättre prestanda), 10% snabbare cpu, ca 50% större hårddisk... fast har man precis köpt en är de såklart surt att få den "gamla".. ja hade lätt bytt in den (även om skillnaderna är markanta!)

Trist läge :-/

men förhoppningsvis får du häva köpet.

Jag har lyckligtvis inte köpt någon än, men jag hade tänkt inhandla någon av 15" snart.

Det blir för övrigt min första Mac, så jag är lite spänd.

Hur funkar det att spela spel på de nya datorerna? tillför det bättre grafikkortet något?

Inte för att jag spelar särskilt mycket, men det vore ändå fint om möjligheterna finns där.

Kommer ständigt nya, köper du en idag så är den helt ute när det kommer nya MacBook i Juni.

Blir annan processor bl.a..

Räcker den till för ditt behov idag, så var nöjd.

Sitter i precis samma situation som trådskaparen, fast jag köpte min för strax över 2 veckor sen så jag är helt körd va gäller byte.

Fast jag resonerar nog lite som pocahontas, den räcker gott och väl för mina behov, samt att jag faktiskt haft en skitbra bärbar mac (min första) i mer än två veckor nu, och jag hade nog inte klarat mig utan om jag väntat.

Ångerrätten gäller inte om du startat datorn, då du accepterat programlicenser och sådant samt installerat operativet. Men om du bara tittat på den så kan det gå att återlämna den...

Bestämde mig för att behålla datorn och inte ens försöka att häva köpet.

Istället tog jag fram skruvmejslar och installerade 4GB RAM och en WD Scorpio på 320GB :P

Installera minnet gick hur lätt som helst, men attans vad svårt det var att komma åt hårddisken!

Men det lyckades till slut, så nu är jag en nöjd Mac-ägare och känner mig inte så ledsen längre ;)

Fast jag har väl sabbat garantin i och med hårddisk-uppgraderingen ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...