Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone med Tre som operatör

Feed

Recommended Posts

Hej,

Har alltid varit förälskad i Apple's iPhone och det börjar bli tid för att ersätta dagens S-E P1i.

Någonting som gör mig orolig är att jag har 3/Tre som operatör och ringer gratis med dem. Därför känns det inte riktigt aktuellt med någonting annat. Går det på något vis att ringa med min operatör i en iPhone?

Äldre telefoner klagar över simkortet i vanliga fall vet jag. Hur gör iPhone?

Ytterst tacksam för en ev. lösning!

/Nicklas

Det är samma med iPhone den gillar inte heller 3 så tyvär. Vill du ha en iPhone så får du byta operatör.

Du kan inte använda 3 för du måste ha stöd för GSM på simkortet. Det har inte 3.

Du kan inte använda 3 för du måste ha stöd för GSM på simkortet. Det har inte 3.

Okej, på något sätt går telefonen in på gsm så snart 3G inte är tillgängligt. Kanske inte spelar någon roll?

Carlisle_united
Okej, på något sätt går telefonen in på gsm så snart 3G inte är tillgängligt. Kanske inte spelar någon roll?

Nej då "lånar" den bara ett GSM nät. Själva kortet är gjort för 3G därför fungerar det inte i iPhone.

Andra opperatörers kort är gjorda för att klara av både GSM och 3G mobiler.

Samma sak borde hända om du tex. sätter in ditt 3 kort i en gammal t-39, 5110 eller en någon annan endast GSM mobil.

Det är det som hindrar mig från att skaffa iPhone, avsaknaden av 3G. :(

Antagligen de som hindrar apple o släppa den i länder som Sverige också...

Så mitt 3G-simkort från tele2 borde funka för både surf med gprs och ringande?

Carlisle_united
Så mitt 3G-simkort från tele2 borde funka för både surf med gprs och ringande?

Fungerar helt perfekt...

Använder den uppsättningen själv just nu. :borstatanderna:

Är det att rekomendera att byta operatör till Telia så man får tillgång till Edge nätverket?

Och i vilka städer finns det Edge, finns det i exempelvis Halmstad? (Hittade svaret på denna fråga: http://www.telia.se/privat/produkter_tjans...ingskarta3g-gsm ) Enligt den kartan finns det Edge i Halmstad.

Kör just nu med ett 3G kort från Telenor, får min iPhone i nästa vecka.. :bultandehjarta:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...