Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone - köpa nu eller vänta?

Viktory

Recommended Posts

Jag funderar dag och natt....

Jag vill ha en iPhone, helst nu!

Funderar bara på vad man går miste om om man har en importlur när

iPhonen släpps i Sverige. (OM den nu någonsin kommer göra det?)

Kan man tex göra om sin importlur till en helsvensk lur?

Kan man då fixa MMS, utan att använda en massa olika program??

Om den släpps här med 3G, kan man fixa sin import 2G till 3G?

Kommer svenska Apple Stores kunna serva importlurar, göra om dom till helsvenska?

Vad tror Ni??

Kommer svenska Apple Stores kunna serva importlurar, göra om dom till helsvenska?

Vad tror Ni??

Jag skulle bli väldigt förvånad om den inte släpptes i Sverige, men frågan är ju som sagt när. I dagsläget verkar det ta en stund.

Det finns ju tillägg att installera för att få svenska menyer och vad jag vet så ska dessa vara relativt bra. (?) Du kommer inte kunna göra om 2G till 3G, i alla fall borde det inte vara speciellt enkelt. Det handlar om hårdvara såvitt jag vet, inget man ändrar lätt och det borde inte löna sig heller.

Om Apple kommer serva importerade telefoner återstår väl att se. Det känns tveksamt, men å andra sidan ska man väl kunna få global service på sina iPods så. Någon som vet detta mer exakt?

Jag skulle bli väldigt förvånad om den inte släpptes i Sverige, men frågan är ju som sagt när. I dagsläget verkar det ta en stund.

Det finns ju tillägg att installera för att få svenska menyer och vad jag vet så ska dessa vara relativt bra. (?) Du kommer inte kunna göra om 2G till 3G, i alla fall borde det inte vara speciellt enkelt. Det handlar om hårdvara såvitt jag vet, inget man ändrar lätt och det borde inte löna sig heller.

Om Apple kommer serva importerade telefoner återstår väl att se. Det känns tveksamt, men å andra sidan ska man väl kunna få global service på sina iPods så. Någon som vet detta mer exakt?

Jag läste i någon tidning där det stog att Iphone inte ska komma till sverige p.g.a svenska operatörer inte är tillräckligt bra...

Snarare att svenska operatörer inte vill betala massa pengar för att få sälja Iphone.

lovar dig att svenska operatörer inte är snålare än andra, dock väntar de nog på 3G för ingen köper en 2g-lur längre

Carlisle_united

Vad tror Ni??

Sov på nätterna istället för att grubbla på såna triviala saker...

Släpps det en "svensk" lur som inte är 3G versionen så kommer det vara samma telefon som den som släppts i USA, England, frankrike och tyskland... skillnaden kommer vara mjukvaran och sålänge mjukvaran hackas så kommer den gå att installera på din importerade iPhone.

Släååer Apple MMS till iPhonen så släpps det till alla iPhones i mjukvaran så samma svar som ovan egentligen.

Nej du kan inte göra om en den nuvarande iPhone till en 3G íPhone.

Troligtvis inte... eftersom du varit in och hackat telefonen så gäller inte garantin. Så service kommer vi inte få troligtvis.

lovar dig att svenska operatörer inte är snålare än andra, dock väntar de nog på 3G för ingen köper en 2g-lur längre

Mer än 50% av telefonerna som såldes 2007 var GSM telefoner men visst de kanske vill ha 3G istället.

50% 2007 sjunker väl antagligen ytterligare 10-20% iår

Köpte telefonen igår! Orkade inte vänta!

Shitt va fin den är, skarp display och touch screenen är helt underbar!!!!

Jag köpte den på svenska och upplåst..

har 2 frågor bara, hittar ej åäö men i installer kan jag uninstall svensk ordlista, borde väl betyda att åäö ska finnas med?

står också att jag kan uninstall svenska nummer men när jag ska knappa in ett nummer blir det följande: 073 564 47 34.

funkar inte svenska nummer heller??

har 2 frågor bara, hittar ej åäö men i installer kan jag uninstall svensk ordlista, borde väl betyda att åäö ska finnas med?

står också att jag kan uninstall svenska nummer men när jag ska knappa in ett nummer blir det följande: 073 564 47 34.

Jag har själv inte fått min iPhone ännu (IMORGON!!!!) men tror man ska hålla i a och bokstaven o för att få ut åäö, a borde ju dock betyda antingen å eller ä, vet inte hur de fungeraer, men testa hålla i bokstaven a eller bokstaven o & se vad som händer =)

Håll inne a så får du upp alla kombinationer av den bokstaven. Samma med o.

Spelar det verkligen ngn roll hur nummerformateringen ser ut?

Det stämmer, håller jag inne a eller o så får jag fram en massa olika.

Tack för hjälpen mina vänner!!

Jag vill inte låta som en noob eller så.... Men iPhone är nog fasen det vackraste jag sett!!

Utanpå och innuti! Helt otroligt hur smidigt uppbyggd den är, alla små finesser som gör den underbar.

Skärmen!! Skarpheten och känsligheten på touchen är så mycket bättre än vad jag trodde!!

Jag är frälst!!

Det stämmer, håller jag inne a eller o så får jag fram en massa olika.

Tack för hjälpen mina vänner!!

Jag vill inte låta som en noob eller så.... Men iPhone är nog fasen det vackraste jag sett!!

Utanpå och innuti! Helt otroligt hur smidigt uppbyggd den är, alla små finesser som gör den underbar.

Skärmen!! Skarpheten och känsligheten på touchen är så mycket bättre än vad jag trodde!!

Jag är frälst!!

Kan inte mer än att hålla med, DEN ÄR UNDERBAR!!!!

Jag funderar också på en (Okej, har gjort sen jag såg den första gången!!!!), men vet inte hur det är med uppåsning och sånt där än. Men nu när mobilen lagt av (Den gillade inte kondens efter att ha varit ute på fjället under sportlovet och dog) kanske en iPhone kan komma på tal. Annars blir det en SkypePhone.

Marre21:

Jag föreslår at du skaffar dig en iPhone, den är helt otrolig!

försök att köpa en som är upplåst så är de lugnt.

han jag köpte av lovade också att hjälpa mig om jag råkar

låsa den eller nått liknande i framtiden.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...