Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hårddiskbyte i en Macbook

CEk

Recommended Posts

Tänkte klämma in en 250 gb hårddisk i min Macbook. (C2D 2,0 GHz, 2 Gb RAM) men funderar på hur jag gör för att få in Leopard på den efter bytet? Är det en 2,5" S-ATA disk som gäller och klarar Macen av en 7200 rpm? Min sista fundering är om den även klarar av 4 Gb RAM då jag funderar på att även öka upp det? Tacksam för hjälp!

Tänkte klämma in en 250 gb hårddisk i min Macbook. (C2D 2,0 GHz, 2 Gb RAM) men funderar på hur jag gör för att få in Leopard på den efter bytet?

Du installerar Leopard via installationsskivan. Eller menar du något annat?

Är det en 2,5" S-ATA disk som gäller och klarar Macen av en 7200 rpm?

Ja på båda frågorna.

Min sista fundering är om den även klarar av 4 Gb RAM då jag funderar på att även öka upp det?

Ja, men bara om det är den näst senaste modellen, som kom i november, den som har X3100-grafik. Tidigare modeller klarar max 3 GB.

Nja, min är från mars 2007. Vad händer om jag drar i 4 Gb då? Vet du om den klarade av en HD med 7200 rpm förresten och är det en 2,5" S-ATA som gäller? Tack för hjälpen!

Nja, min är från mars 2007. Vad händer om jag drar i 4 Gb då? Vet du om den klarade av en HD med 7200 rpm förresten och är det en 2,5" S-ATA som gäller? Tack för hjälpen!

Du får bara ut ~3GB. Den klarar alla 2.5" SATA diskar, dock drar HDD med högre hastighet lite mer ström(o blir varmare) så din batteri tid kommer minska lite.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...