Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Någon i USA som kan köpa mig en iPhone?

bulbin

Recommended Posts

Hej.

Har i princip bestämt mig för att försöka skaffa mig en iPhone, därför tänkte jag höra om det är någon på MacWorlds forum som för tillfället befinner sig i USA som skulle kunna köpa med sig en sådan hem. Alternativt skicka därifrån.

Tack på förhand!

/ Albin

Hej.

Har i princip bestämt mig för att försöka skaffa mig en iPhone, därför tänkte jag höra om det är någon på MacWorlds forum som för tillfället befinner sig i USA som skulle kunna köpa med sig en sådan hem. Alternativt skicka därifrån.

Tack på förhand!

/ Albin

Kolla blocket... där finns nya i kartong..

Hej.

Tack på förhand!

/ Albin

https://forum.macworld.se/index.php?s=&...st&p=740302

Om han inte hunnit åka hem, kolla den tråden tror de va fler som erbjöd sig, annars har jag läst andra som erbjudit sig o köpa o skicka hem, kolla runt i dom senaste trådarna på forumet..

Edit:

https://forum.macworld.se/index.php?s=&...st&p=740436

Denna killen rekomenderar ett företag som ska vara snabba och billiga.

bangingtezz, jag undviker Blocket och liknande sidor så mycket det bara går eftersom det i regel är överpriser något sjukt och man inte har någon som helst koll på vad det är för grejer.

Niki, tack. :) International orders är dock relativt dyra och den andra snubben har jag redan pratat med!

bangingtezz, jag undviker Blocket och liknande sidor så mycket det bara går eftersom det i regel är överpriser något sjukt och man inte har någon som helst koll på vad det är för grejer.

Niki, tack. :) International orders är dock relativt dyra och den andra snubben har jag redan pratat med!

Finns ett danskt företag också som kan köpa åt dig. Glömt vad dom heter dock, en dansk tjej (Annette) som bor i USA med sin amerikanska man som köper amerikanska saker o skicka till skandinavien. Dock så svarar dom inte vissa personer på mig (ink. mig) men många har haft positiva erfarenheter av dom.

popyerbottlez

Sätt in 3k på mitt konto pronto, så ska nog jag kunna fixa fram en snabbt, säkert och effektivt;)

Sätt in 3k på mitt konto pronto, så ska nog jag kunna fixa fram en snabbt, säkert och effektivt;)

varifrån?

Överpris ju, en 16GB kostar 3100kr i USA.

Jag kunde inte läsa annonsen för varan är såld.

Du glömmer att du dels ska betala 8-10% "sales tax" i USA och sedan 25% moms i Sverige. Plus frakt.

Jag kunde inte läsa annonsen för varan är såld.

Du glömmer att du dels ska betala 8-10% "sales tax" i USA och sedan 25% moms i Sverige. Plus frakt.

Köpte från New York. Ingen 25% moms, frakt under en hundring.

Köper du den från Portland slipper du t om 8%-skatten i USA!

Men visst, har man otur får man momsa i tullen.

Köpte från New York. Ingen 25% moms, frakt under en hundring.

Köper du den från Portland slipper du t om 8%-skatten i USA!

Men visst, har man otur får man momsa i tullen.

Länka? Eller var du där?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...