Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Firmware 1.1.4

Niki

Recommended Posts

Hej,

Läste nyss att firmware 1.1.4 har släppts...

En fråga, en kompis köper en iPhone till mig nu nån gång i veckan, hur stor är risken att mobilen han köper har firmware 1.1.4, eller kommer den troligtvis ha 1.1.3 ?

Tack,

Niki

1.1.4 går tydligen att jailbreaka ändå så

De skulle dock inte gå att aktivera den... Många som säger olika...

Men vilken version har telefonerna i butikerna idag? O hur lång tid tar de för att 1.1.4 mjukvaran finns i nya ex?

Jag sitter i samma sits. En kompis ska köpa den på söndag... :S

Men nog borde de försöka få ut 1.1.3.orna först? Eller?

Det lär finnas 1.1.3 i butikerna minst ett par veckor till.

Sant, om du nu får en 114 så står det på ziphones blog att de kommer ha en lösning om 2 dagar för folk som donerat pengar och 3 för dem som inte donerat, alltså publika...

Tror det är lugna puckar amigos!

Aaa gott att dom är så snabba med att lösa problem, en trygghet för framtiden..

Fick nyss sms från min kompis som nyss köpte iPhonen åt mig i Hawaii, enligt han ska den ha 1.1.3, tror han frågade dom i butik =)

Men känns ju som om dom måste få in en ny leverans iPhones som är tillverkad efter igår, och sen sälja slut alla 1.1.3 innan dom börjar sälja 1.1.4..

Jag lyckades öppna min 1.1.1.3 med 4.6 booatloader för några dagar sen med hjälp av Ziphone 2.4 men hade problem med mina ringsignaler (sendsong funkade inte) så jag laddade ner iBrick 0.91 som såg till så att min mobil blev helt låst igen. Och nu funkar inte Ziphone längre för mig. Inte ens jailbreak. Några förslag? Tack på förhand! / Farnod

Om ni råkar uppdatera till 1.1.4 och fastnar för att ziphone inte fungerar. Gör så här (Farnod, detta funkar nog på din mobil också):

ladda ner firmware 1.1.3.

gå in i recovery mode:

To enter recovery mode manually:

1) Quit iTunes and close any "helper" daemons.

2) Hold the power button on your phone until the "slide to power off" message appears. *

3) Slide to power off and wait for the screen to go completely black.

4) Unplug your phone from the cable or dock.

5) Hold the HOME button on the phone and reconnect it to the cable or dock.

6) Continue holding HOME while the Apple logo appears.

7) Continue holding HOME until the "Connect to iTunes" graphic appears.

8) Release HOME. You're now in "Recovery" mode (not to be confused with DFU mode).

installera 1.1.3-filen på iphonen via iTunes restore (ALT-klicka Restore-knappen och leta på filen på hårddisken).

Kör ziphone 2.4

Eller så vänta på uppdatering av ziphone.

*alternativt, om det inte går att göra det, håll ner home och power-knapparna i 8 sekunder.

Eller så vänta på uppdatering av ziphone.

Och för er som undrar, taget ut ZiPhone's blogg ( http://www.ziphone.org/ )

DO NOT UPGRADE TO 1.1.4

ZiPhone will soon work with 1.1.4.

But I need to FULLY test it and

do a few adjustments.

In the meanwhile, enjoy the KEY :)

Stay tuned.

People who donated will receive the next version a day before everyone else.

Expect a new version in 2 days (3 days for non-donors) :P

ZiPhone IS and will always be FREE.

NOTE: If you have a contract and activation

you can ALREADY use ziphone to jailbreak

and install applications on 1.1.4 !

lasson, jag försökte exakt som du sa och fick fortf. "ditt simkort är låst" meddelandet itunes efteråt. Och mobilen är fortf i only emergency call läge. Dessutom efter 2 försök kan jag inte ens restore telefonen. Får error meddelande innan den hunnit avslut....

any suggestions?

lasson, jag försökte exakt som du sa och fick fortf. "ditt simkort är låst" meddelandet itunes efteråt. Och mobilen är fortf i only emergency call läge. Dessutom efter 2 försök kan jag inte ens restore telefonen. Får error meddelande innan den hunnit avslut....

any suggestions?

Hade jag varit du hade jag väntat dom 3 dagarna till att nya ZiPhone släpps så du inte gör dit problem värre än vad det redan är...

Är bara lite buggfixar i 1.1.4. Jag ser ingen större anledning att uppgradera till den. Jag väntar till nästa uppdatering.

any suggestions?

hmm.. "ditt simkort är låst" i itunes. Prova utan simkort? Eller med at&t kortet?

För det är väl inte så att et är själva simkortslåset som menas, då skulle man ju prova att låsa upp simkortet i annan telefon (eller dator).

Är det någon som har *sim (turbosim,stealthsim,etc) och lyckats uppdatera till 1.1.4 med bra resultat?

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...