Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dags att slå till på nya MacBook

VictorSixtyfour

Recommended Posts

VictorSixtyfour

Nu ska jag också slå till och byta upp mig från Win till Mac. Funderar bara på om det är värt de extra pengarna att köpa en MacBook Pro? Vill i första hand prova Mac för att få se om den infriar förväntningarna, men en multi-touch styrplatta skulle vara intressant att få med.

Hur är andrahandsvärdet på Macar, ifall man faller pladask för Mac och vill köpa något kraftigare ganska snart?

En uppdatering som jag väntat på är MacMini. Jag har som sagt gått och funderat på att skaffa en Mac några månader och Minin hade varit perfekt för att pröva på MacOS, men det känns som man får lite för pengarna jämfört med hur Macbooken har utvecklats. Har Apple övergett Minin månntro?

Jag skulle inte tro att Apple har övergett minin men den stora försäljningsvolymen ligger på bärbart i dag så det är där de satsar mest. Men det borde komma en uppdatering av minin snart om de inte ska lägga ner produkten.

Andrahandsvärdet för Appledatorer är högre än för motsvarande PC då det finns många köpare och få datorer till salu. Dessutom håller Apples datorer lite bättre än en genomsnittspc.

Om det är värt att lägga mera pengar på en Pro-modell beror på vad du ska använda datorn till. Det som i första hand är bättre är grafik, skärm och anslutningsmöjligheter. Men även MAcBooken är en bra dator som är mycket snabb då Macprogram ofta går snabbare än motsvarande PC-program.

Jag skulle inte tro att Apple har övergett minin men den stora försäljningsvolymen ligger på bärbart i dag så det är där de satsar mest. Men det borde komma en uppdatering av minin snart om de inte ska lägga ner produkten.

Om dem uppdaterar mac mini så tror jag att dem uppdaterar iMac samtidigt som du nu gjorde med macbook o macbook pro. för dem kan liksom inte ha en mini med mer än 2.0Ghz när iMac finns med 2.0Ghz

Byter till Mac idag, köpte en Macbook black! :galetglad:

VictorSixtyfour

Jag slog till på en MacBook vit 2,4. Känns som ett hyfsat pris/prestandaförhållande för mig som vill testa på att byta till Mac från Windows. Ska levereras 3/3 enligt Apple. Ska bli spännande att se om den håller för mina (höga) förväntningar!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...