Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple remote

Jarting

Recommended Posts

Nu får man ingen Apple remote när man köper en MacBook, MacBook Air eller MacBook Pro, hur snålt är inte det av Apple :chockadskeptisk:

Jag håller med, det var galet dåligt, hur tänker dom då....snacka om att sabba sitt eget koncept om att allt bara ska funka...

Men ärligt talat hur många använder Apple Remote egentligen, inte jag iallfall :D

men ändå det är kanske snålt av dem att ta bort den :P

min ligger kvar i plasten såhär 1,5 år efter köp :P

Skulle tro att det är många Apple Remote som bara ligger och skräpar. Tycker nog att det är bättre att sänka totalpriset och erbjuda sådant här som tillval.

Dessutom lär ju det vara många som redan har en som de kan återanvända med sin nya dator.

exakt, nästan enbart mediecenter som riktigt behöver den, även om man presenterar iofs...men imac behöver ju absolut inte, och säkert inte de flesta med macbooks heller

Nej, det är klart att det "förutsätter" att man har en LCD/Plasma/projektor kopplad till den för att det ska vara någon verklig idé, men det trodde jag dom flesta hade...

det tror då inte jag, kanske max 1% tror jag har det...många med mac mini möjligen

De har ju sänkt priset med 200 kr så de som vill ha med remote får datorn+remote för samma pris som innan. De som struntar i den har 200 kr över för att kunna köpa något fint till sig själv ;)

Går det att använda Apple Remote med en PB 12" G4, om man använder någon ir-adapter?

Ni som inte använt er remote på typ ett år får gärna posta den till mig.

det tror då inte jag, kanske max 1% tror jag har det...många med mac mini möjligen

Med tanke på försäljningssiffror för "platt-tv", och för den delen Apple, så tror jag iofs det är fler...menmen.....

men htpc är inte sååå populärt än...som sagt, skulle väl va mac mini då, men rätt val att man kan skippa det på macbook och imac tycker jag

Går det att använda Apple Remote med en PB 12" G4, om man använder någon ir-adapter?

Ni som inte använt er remote på typ ett år får gärna posta den till mig.

Ja det går men inte med alla mottagare.

Ja det går men inte med alla mottagare.

Vet du vilka det fungerar med?

Vet du vilka det fungerar med?

Kommer inte ihåg, men jag vet att jag har skrivit om det i en annan tråd för länge sedan.

Sen kan man ju fråga sig hur du vet att XBMC inte har stöd för fjärren om du aldrig packat upp den, men vi kan väl lämna det därhän tillsvidare....

Sen kan man ju fråga sig hur du vet att XBMC inte har stöd för fjärren om du aldrig packat upp den, men vi kan väl lämna det därhän tillsvidare....

jag kanske har ögon att läsa med, du vet alla frågar inte saker konstant - vissa läser sig till fakta

sluta va så jävla uppkäftig

A_bite_of_the_apple

Du ger dig inte ankan? Om du är så het på kontrollen så är det väl bara att hosta upp 169:- och sluta hacka på vad andra tycker om den?

Använder inte heller min, varken till iMacen eller till MacBooken när jag hade den. Ingen jag känner använder sina remotes heller...

Är väl egentligen bara nödvändig om man har en mini

Har två stycken, en till Minin och en till iPod HiFi..så jag är glad om jag slipper få en till..om jag nu väljer en MacBook

Jag använder min kontroll hela tiden, tom när jag sitter precis vid datorn så byter jag musik med kontrollen istället för med musen/tgt bordet när jag har andra program uppe.

Bara här blir folk glada om de slipper prylar som KAN vara nödvändiga, eller åtminstone användbara ibland. Bara här.

Dessutom, tillverkningskostnaden för en Apple Remote uppskattar jag till mellan 3 och 25 kronor. What a cost!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...