Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Beg. iBook?

babydoll

Recommended Posts

Hade tänkt att sälja min G4 och köpa en beg. iBook istället. Hade helst velat ha en helt ny, men tyvärr räcker inte pengarna till det.

Hittade en under Köp och Sälj forumet här och undrar om den är värd 2-3000 kr?

Säljaren kunde tänka sig att släppa den för 2000 kr.

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=66863

vad är det i datorn? ram? processor hastighet? mm

Skrev en länk till annonsen där den finns. Läs där, det var 800 mhz i varje fall. Kommer ej ihåg RAM. Men jag ska nog köpa 1 gb ram till den och sätta i

Jag skulle säga att den är på gränsen till ej prisvärd.

Gränsen för leopard är skrämmande nära. Mitt råd är att leta rätt på en ibook g4 på 1.2Ghz och som redan har 1 Gb i sig. Det skall inte vara omöjligt att hitta en sådan för 3000-3500 kr

Varför köra Leopard? Den skulle gå lysande på Tiger eller Panther. 2000:- är OK om den är i fint skick och ORIGINALSKIVORNA medföljer. Kolla så inte det glappar i laddaren. Den är dyr....

Varför köra Leopard? Den skulle gå lysande på Tiger eller Panther. 2000:- är OK om den är i fint skick och ORIGINALSKIVORNA medföljer. Kolla så inte det glappar i laddaren. Den är dyr....

Jag kommer använda Tiger på den. Orginalskivor följer med. Han sa att han kunde fixa ett nästan nytt batteri men då stiger priset lite.

Dom flesta med 1 ghz jag hittar på blocket ligger på runt 4000, vilket ja inte kommer ha råd med, med tanke på att jag kanske får högst 3000 för min.

alltså apple i all ära... det är exklusivt och jävligt bra MEN fyfasiken vilka överpriser även på begagnat marknaden, en motsvarande pc går inte ens att sälja... :chockadskeptisk:

alltså apple i all ära... det är exklusivt och jävligt bra MEN fyfasiken vilka överpriser även på begagnat marknaden, en motsvarande pc går inte ens att sälja... :chockadskeptisk:

Motsvarande PC? Förstår dig inte riktigt ;)

Jo, jag förstår dig

iBook är en dålig dator i dagsläget. Hade en under 2004-2006 och då var den, om inte top of the line, så iaf en helt okej surf- och ordbehandlardator. Är det dessutom 800 mhz-modellen så finns ju inte ens airport. Skärmen är dålig också. Jag skulle ge max 500 kronor, aldrig över 1000.

Begagnatmarkanden för Appledatorer är horribel.

en motsvarande pc går inte ens att sälja... :chockadskeptisk:

Kan ju bero på att en motsvarande PC inte går att använda... :borstatanderna:

Dom flesta med 1 ghz jag hittar på blocket ligger på runt 4000, vilket ja inte kommer ha råd med, med tanke på att jag kanske får högst 3000 för min.

Priserna på Blocket är oftast säljarens önskedröm.

Kolla på Tradera på AVSLUTADE annonser i stället.

(Fast det var ganska dyrt där också.)

Kan ju bero på att en motsvarande PC inte går att använda... :borstatanderna:

kan ju spontant hålla med :P men ja finns ju andra system än windows att köra, typ linux(inte ör att jag har erfarenhet av det...)

Skrev en länk till annonsen där den finns. Läs där, det var 800 mhz i varje fall. Kommer ej ihåg RAM. Men jag ska nog köpa 1 gb ram till den och sätta i

nu såg jag vad det var i den, det stod som en rubrik och jag kollade bara i själva annonsen först. det var ett helt okaj pris om du får den för 2000kr. men se till som andra har skrivit att alla kontakter funkar, Cd/och dvd läsaren funkar, batteri mm. Men tänk på att det inte går att göra allt för krävande saker på den, men till surf duger den helt okaj och lite skrivande och musik lyssnade.

Tänk på att ram minnen till en så gammal ibook är svin dyra. 1 gb(2*512) kostar omkring 1400kr

iBook är en dålig dator i dagsläget. Hade en under 2004-2006 och då var den, om inte top of the line, så iaf en helt okej surf- och ordbehandlardator. Är det dessutom 800 mhz-modellen så finns ju inte ens airport. Skärmen är dålig också. Jag skulle ge max 500 kronor, aldrig över 1000.

Begagnatmarkanden för Appledatorer är horribel.

iBook 800 har visst Airport..

Har det på min iBook G3/500...gamla kortet.

iBook 800 har visst Airport..

Har det på min iBook G3/500...gamla kortet.

Min (släpptes okt 2003 ungefär) gick inte att surfa trådlöst med i standardutförande. Det kom däremot förinstallerat ett halvår senare, min kompis hade den modellen (april 2004) men det var en 1 ghz-modell har jag för mig.

Alla iBooks har haft Airportkort, naturligtvis fick man köpa till det och montera in det själv.

post-113-1204138931_thumb.jpg

Du kan inte stoppa in 1 gb i ram på 800mhz ibook om det är en g3, max är 640 mb. Kanske kan vara värt att tänka på. G4 varianten klarar dock 1 gb. Själv hade jag en 700mhz g3 ibook tills för några månader sedan och den dög till det mesta. Jag kunde titta på avi-filmer och köra fotoredigering i photoshop cs2 bland annat. Os:et var Tiger. Men visst är det långsamt om du jämför med nya intelmaskinerna.

Hejsan.

Kunde man inte rekommendera alla som ska komma med fakta ang.

gamla Macmodeller att ladda ner Mactracker: http://mactracker.dreamhosters.com/

så slipper det bli felinformation i spalterna?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...