Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Netscape läggs ner 1 Mars

Pocahontas

Recommended Posts

:( :( Det var tråkig nyhet..det var med Netscape jag började surfa runt ute i cybern.

Nu upphör all utveckling och support.

Ny Teknik

Kan erkänna att jag sällan använt mig av Netscape efter att Safari tog mark ...

:(:( Det var tråkig nyhet..det var med Netscape jag började surfa runt ute i cybern.

Nu upphör all utveckling och support.

Ny Teknik

Kan erkänna att jag sällan använt mig av Netscape efter att Safari tog mark ...

jo det var den första läsaren jag med använde. dock vet jag inet om jag gråter för det.

Har aldrig testat den, men Safari räcker för mig

När Netscape konkurrerade med IE, kan man ju knappast säga den var bra (inte i dagens mått), i kriget mellan NN/IE användes alla möjliga fula knep för att ställa till med problem för motständaren (vilket IE fortfarande gör, eller rättare sagt har de inte brytt sig om att göra nåt åt det).

Den nya Netscape var ganska medioker, i alla fall i jämnförelse med Firefox och Safari, så jag söjer inte särskillt mycket. Jag kanske måste påpeka att jag aldrig använde NN, det var nästan före min tid.

Så nu hamnar Netscape bland webbläsare som Mosaic, men att den läggs ner betyder ju inte att man inte kan använda den (av sentimentala skäl ;))

På OS9-tiden växlade man flitigt mellan Netscape 7.02 och Internet Explorer 5.1.7, allt efter vad de klarade och inte klarade. Men det var för flera år sedan. Senaste åren har jag använt iCab i OS9-miljö (de gånger jag måste å yrkets vägnar), och Safari i Mac OS X. Jag trodde faktiskt Netscape redan var borta, eftersom Firefox och Camino har kört på Mozilla-plattformen sedan länge.

well... jag har aldrig varit ett NN fan... Den åt upp för mycket av min stackars 486:a 50 MHz och Pentium 90 MHz...

Min första browser var IE 2.1 och jag håll fast i IE till FF gjorde entré måste jag säga... Renderade snyggare och snabbare än NN...

Så... Vila i frid... Men inga tårar över denna browser...

Använder NN just nu. Den har visat sig vara snabbare än både Safari och FireFox på forum-delen.

Det är bara där jag använder NN, annars är det FireFox. :)

OT, ska köpa Leopard nästa vecka :ThumbsUp:

Med vänlig hälsning

Olli

Om Netscape kan läggas ner som nästan hade 100% av marknaden på 90-talet så kanske man kan hoppas på att även Internet Explorer läggs ner som tidigare hade nästan 100% men som snart är under 50% då Firefox och Safari tar över.

IE är väl nerlagt för Mac redan :)

Med vänlig hälsning

Olli

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...