Jump to content
Just nu i M3-nätverket

M-Audio Transit och Leopard 10.5.2 funkar inte ihop

kalmag

Recommended Posts

Hej! Har i flera år haft M-Audio Transit USB kopplat mellan MacBooken och stereon, vilket har fungerat bra ända tills jag uppdaterade från Tiger till Leopard. Insåg snart att anledningen till att M-Audio Transit inte ville fungera berodde på att M-Audio inte hunnit fixa drivrutiner som var kompatibla med Leopard, men för drygt en månad löste sig det hela när en ny version (1.7) av drivrutinen släpptes.

Äntligen frid och fröjd trodde jag, bara för att tre veckor senare, när jag uppdaterat till Leopard 10.5.2, få erfara att M-Audio slutar fungera plötsligt och utan förvarning. Hittills har det gått att lösa problemet genom att gå in i inställningspanelen och ändra Latency - då funkar det igen - men efter ett par minuter upprepar sig problemet. Mycket irriterande.

Sist men inte minst fick jag min första Kernel Panic med Leopard för en kvart sen, och jag misstänker att det var M-Audio Transit som förorsakade kraschen.

Finns det någon initierad här på forumet som har förslag på hur man kan lösa problemet? Om det ens går? Känner mig helt lost...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...