Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Exakt, vad går det att göra en en Iphone idagens läget?

robis

Recommended Posts

tjena!

så, Iphone, fyfan vad fin den är :P

nu är det ju så att min farsa ska åka ut och resa lite, så jag tänkte be han fixa en Iphone när han ändå är igång =)

nu, allt det här med att Jailbreaka, hacka Iphones låter skit smart och jag är stolta över dom :P men, om jag nu ska köpa en och använda den på det "hedliga" sättet, alltså betala till AT&T för samtals minutrarna osv... hur funkar det? hur mycket ddyrare blir det?

funkar det att stoppa i en Telia / Conviq sim kort i sen Ihpone och köra på :D? går det att ringa men inte surfa?

exakt, vad är det som gör att det är så svårt att få in Iphones i sverige?

går det att ringa med en Iphone?

går det att surfa med en Iphone?

går det att sms:a med en Iphone?

tack för hjälpen, och sry för dom "dumma" frågorna :P

oj oj.. alltså du får ju betala utlandssamtal och utlandstaxa på allt du gör utanför staterna (antog USA iom AT&T)

annars så är väl deras flatrate rätt okej ändå. finns specat under apple.com och under iphone, orkar inte länka dit. Men rätt enkelt att hitta

sen så. Jo surfa, ringa och smsa fungerar också, sedan en funktion som jag hoppas ska funka är att skapa ett dator till datornätverk mellan sin dator och iphonen och därigenom dra nytta av telefonens EDGE-egenskaper, ser fram emot att testa.

hoppas detta svarade dina frågor litegrann

mvh tobbe

mm tack, mycket av det iaf.

en sak...

kostnaderna för att smsa, ringa, ligger alltså Mycket högre priser om man jämnför med det man har nu?

sen, varför måste samtalen gå just genom usa? varför kan man inte bara poppa in en Telia sim och ringa för deras priser?

mm tack, mycket av det iaf.

en sak...

kostnaderna för att smsa, ringa, ligger alltså Mycket högre priser om man jämnför med det man har nu?

sen, varför måste samtalen gå just genom usa? varför kan man inte bara poppa in en Telia sim och ringa för deras priser?

Man kan väll säga så här, om du har en vanlig Nokia 3310, med ett enkelt telia abonnemang... Du åker till USA på semester och sedan ringer du i USA med din svenska mobil hela tiden.. Det hade blivit ganska dyrt, eller hur? Detta är samma sak, fast du har åkt från USA till Sverige på semester och bara ringer Svenska samtal med ett amerikanst abonnemang...

Blev ganska krångligt men tror jag fick till de?

Hade du bara kunnat poppa in ett telia simkort och börjat ringa så hade de ju inte varit någon vits med att släppa mobilen exklusivt för vissa länder. För att poppa in ett Teliasim måste du "hacka" telefonen för att det ska fungera.

När mobilen köpt är den låst till den operatören som finns i landet, i USA, at&t, i Frankrike, Orange osv osv...

Hoppas det hjälper dig, tror inte jag ljög någonstans?

aaahaaaaaaaaaaa

nuuuu tror jag jag förstår :P

så.

om jag nu ska köpa en Iphone, så gör jag såhär.

1.köper en Iphone från ex USA

2.packar upp den med ett stor leende

3.hackar Iphonen ( jag har läst mkt om vilka pogram man ska ha och göra)

4.så efter att jag har hackat den, så kan jag poppa in ett Telia/conviq sim och ringa/surfa/sms:a och räkningen går till Telia? och inte AT&T?

aaahaaaaaaaaaaa

nuuuu tror jag jag förstår :P

så.

om jag nu ska köpa en Iphone, så gör jag såhär.

1.köper en Iphone från ex USA

2.packar upp den med ett stor leende

3.hackar Iphonen ( jag har läst mkt om vilka pogram man ska ha och göra)

4.så efter att jag har hackat den, så kan jag poppa in ett Telia/conviq sim och ringa/surfa/sms:a och räkningen går till Telia? och inte AT&T?

Exakt, grymt stort leende tror jag du kommer ha när du packar upp den!

Efter du har hackat den ska det fungera med ALLA svenska operatörer FÖRUTOM 3! (Vad jag har förstått, får inte min lur förrens i början av mars).

Och din räkning går till Telia, precis som vanligt. Efter du hackat den blir det samma kostnader som det blev med din gamla mobil.

Enjoy =)

Beror väl på. 3 har väl GSM abbonemang också eller de kanske bara säljer 3G lurar?

Faktum är att en Iphone som inte är hackad är ganska trist. Finns inte så mycket man kan göra med den. Hackad blir den ngt att ha.

Jag skulle inte vilja ha en som är låst.

Jag har en fråga: Om man t.ex. ska köpa en Iphone på at&t. Köper man bara en vanlig som ( http://www.wireless.att.com/cell-phone-ser...=4425j5700s2300 ) för 399$ och sen är det bara att hacka den?

En till fråga: Om man köper den på at&t för detta pris måste man då betala varje månad också eller är den upplåst?

MVH

Jag har en fråga: Om man t.ex. ska köpa en Iphone på at&t. Köper man bara en vanlig som ( http://www.wireless.att.com/cell-phone-ser...=4425j5700s2300 ) för 399$ och sen är det bara att hacka den?

En till fråga: Om man köper den på at&t för detta pris måste man då betala varje månad också eller är den upplåst?

MVH

Du måste ju ha ett abonnemang för att de ska kunna kräva pengar av dig. Är osäker på hur det blir om man köper den direkt från AT&T, men jag antar att det är samma sak där som annars (OM man vill registrera ett abonnemang så gör man det via iTunes, men det vill man inte om man bor i Sverige :P)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...