Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Time Capsule funkar inte med alla leverantörer?

Sternis

Recommended Posts

Jag hade tänkt att skaffa mig en Time Capsule till lägenheten så jag var inne lite på Applestore och kollade på en. Där upptäckte jag att det stod "Vissa Internetleverantörer fungerar för närvarande inte med Time Capsule" i den EXTREMT finstilta texten längst nere på sidan. Vet någon om den kommer att fungera med Bredbandsbolaget?

Sen funderar jag på om Apple kommer att ge studentrabatt på Time Capsule. Nån som vet?

the_arrangement

Jag viste inte ens att den fanns ute? I vilken butik i Göteborg hittade du den?

Jag viste inte ens att den fanns ute? I vilken butik i Göteborg hittade du den?

Står att han var inne i Apple store, så antagligen så var han inne på nätet eller i en fysisk butik i något annat land :)

the_arrangement

Ja titta! Ops! Men det är ju lite lätt oroande upptäckt.

Jag har varit peppad länge på en Time Capsule. Jag undrar mest hur stabil den trädlösa överföringen kan vara. Jag är egentligen bara behov av en hårddisk och tyckte detta verkade smidigt med trådlöst då jag ofta för över från min Macbook till extern hårddisk som är kopplad till min Mac Mini. Nu måste jag koppla ur Mac Mini och koppla in den externa i Macbooken och sen tillbaka. Allt trådlöst skulle jag enkelt kommer åt från båda datorerna. Sen läser jag ofta filmer direkt från extern hårddisk till Mac Mini (har den som media central till TV) och det flyter på. Är det risk att det hackar och lever om ifall jag använder en trådlös hårddisk?

Mitt alternativ två är ju att köpa en Iomega MiniMax och köra med sladd. Den kan man väl koppla flera datorer till med sladd? Så sparar man ju en slant på den 750GIG varianten.

Svårt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...