Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jag blir så arg!

Sternis

Recommended Posts

Här kommer ett inlägg som skriker ut min smärta och irritation. :irriteradtjej:

Blev av med min cykel häromdagen. Och detta efter att ha låst den ORDENTLIGT med två låst samt låst fast den i cykelstället. Men icke då. När jag kommer tillbaka ser jag att en bit av cykelstället är bortskruvat och att min cykel inte längre är där. Detta hände utanför centralstationen i Göteborg. Dock är det värsta att detta är andra gången det händer sen jag flyttade hit för c:a 8 månader sen. Detta har verkligen rubbat min tro på folks goda vilja och ärlighet. Samt på kommunen som har riktigt dåliga cykeställ på en plats där många cyklar stjäls. Vore mycket bättre om det var såna där cykelställ som finns på många andra i platser i Göteborg, alltså såna där som har en rejäl metallstång med två ganska rejäla bågar som är fastsvetsade i stommen. Dessa till skillnad från de som finns vid stationen där det är klena bågar som bara är fastskruvade i resten av cykelstället.

Japp, det enda som duger att låsa i är just såna du beskriver. De utanför Nordstan funkar också, men kräver massa trixande eftersom idioterna som konstruerat dem tror att man låser cykeln i framhjulet, och de har därmed gjort bågen för smal för att få igenom bakaxeln. Men det går att låsa ordentligt där om man trixar lite.

Kan jag inte låsa i nåt sånt, försöker jag hitta nåt annat att låsa i, som är likvärdigt. Lyktstolpar och tjocka räcken brukar funka.

Sen ska man ju aldrig låsa cykeln en längre stund.

Sternis, skicka ett meddelande om detta till den som är ansvarig för cykelställen utanför centralen. KRÄV säkrare cykelparkering.

Utan att förringa din stöld och krav på säkrare cykelparkering så tycker jag man istället ska kräva mindre tjuvar i samhället. Bättre att starta i den ändan tycker jag.

Här kan man lämna bilen med nycklarna i över natten..... det har jag gjort ett antal gånger utan att det hänt nåt. Inte frivilligt så klart..... :borstatanderna: ...minnet.... =0

Blev av med min cykel häromdagen. Och detta efter att ha låst den ORDENTLIGT med två låst samt låst fast den i cykelstället. Men icke då. När jag kommer tillbaka ser jag att en bit av cykelstället är bortskruvat och att min cykel inte längre är där.

:geros:

Blev av med min cykel häromdagen. Och detta efter att ha låst den ORDENTLIGT med två låst samt låst fast den i cykelstället. Men icke då.

:geros:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...