Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac OS 9 lever vidare


Pocahontas

Rekommendera Poster

Men idag läser jag om att Microsoft bestämt sig för att låta stödet för Windows 98

leva vidare fram till 30 juni 2006.

Tidigare var det bestämt att stödet skulle dras in fredagen den 16 januari 2004.

 

Orsaken är att de fattiga länderna protesterat, där invånare och företag inte har råd

att köpa nyare versioner av Windows.

 

Nu önskar man höra att Apple också ändrar sig och ger stöd åt det gamla Mac OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Support möjligen, men utvecklingen är ju nedlagd, blir inga buggfixar.

Mac OS 9.2.2 är ju hyfsat bra ändå får man väl säga.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macen är väl inte direkt stor i de "fattiga länderna" förutom dem Omar lyckats släpa dit ;) Dessutom saknar jag själv inte OS9 det var helt rätt att lägga ner det tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macen är väl inte direkt stor i de "fattiga länderna" förutom dem Omar lyckats släpa dit ;) Dessutom saknar jag själv inte OS9 det var helt rätt att lägga ner det tycker jag.

Nu ska du inte vara sån :)

Finns många i Sverige som inte har råd att byta upp sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macen är väl inte direkt stor i de "fattiga länderna" förutom dem Omar lyckats släpa dit ;) Dessutom saknar jag själv inte OS9 det var helt rätt att lägga ner det tycker jag.

Nu ska du inte vara sån :)

Finns många i Sverige som inte har råd att byta upp sig

Tur då 9.2.2 är så bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säga mycket ont om Microsoft men det tar inte ut avgifter för små uppgraderingar och de har kvar supporten för det finns faktiskt program och tillbehör som inte fungerar på X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan säga mycket ont om Microsoft men det tar inte ut avgifter för små uppgraderingar och de har kvar supporten för det finns faktiskt program och tillbehör som inte fungerar på X

Och jag antar att du syftar på att Apple tar betalt för små uppgraderingar. hmm vilka är dessa "små" uppgraderingar.

 

 

Sedan måste jag säga att det enbart är bra att os9 åkt ut - mycket bättre att lägga allt krut på något som är framtiden. Sedan är det väl ändå så att os9.2 ändå funkar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som tex kör Quark - har i 9an ett helt fungerande system - från min prodyktion i min dator till repro och ripp.. och deras utskjutningsprogram - checkningar - osv osv...

 

DET saknas buggfrit än i dag i X... liksom vers Panther....

 

Bara att tänka på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det samma förhållanden på Mac-sidan som på Windows, vilket innebär att flertalet kör i Mac Os 9.

 

 

//Bope

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som tex kör Quark - har i 9an ett helt fungerande system - från min prodyktion i min dator till repro och ripp.. och deras utskjutningsprogram - checkningar - osv osv...

 

DET saknas buggfrit än i dag i X... liksom vers Panther....

 

Bara att tänka på!

Quarks mjukvaror är alltid buggiga. Vet inte en enda version som är buggfri.

 

Varför inte byta till X, Indesign och en bekymmersfri framtid? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...