Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
mykk

Bok om C# .NET

Rekommendera Poster

mykk

Idag har jag sett i bokhandeln en bok om C# .NET (eller kanske Visual C# .NET?) utgiven år 2005, med priset reducerat till bara 50 kr, trots att boken är i stor format och har drygt 600 sidor. Jag undrar om en sådan bok kan vara aktuell så länge som priset sänkts så kraftigt. Kan (Visual) C# . NET ha ändrats så mycket sedan år 2005, eller måste detta pris verkligen vara ett fyndpris?

Sist men inte minst: detta program är producerat av Microsoft. Kan det användas på Mac om man kör Parallels Desktop?

Tack på förhand.

Redigerad av mykk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gerhard

I boken använder de troligtvis sig av Visual Studio 2005. Nyligen har det släppts VS 2008, och jag skulle gissa på att de vill bli av med de gamla "inaktuella" böckerna. I praktiken så klarar man sig nog dock väldigt lång med den gamla boken, även om man skulle köra senaste versionen av VS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mykk
I boken använder de troligtvis sig av Visual Studio 2005. Nyligen har det släppts VS 2008, och jag skulle gissa på att de vill bli av med de gamla "inaktuella" böckerna. I praktiken så klarar man sig nog dock väldigt lång med den gamla boken, även om man skulle köra senaste versionen av VS.

Tack så mycket, Gerhard. En fråga till: går det att använda Visual Studio 2005 eller 2008 på Mac för att göra OS och Windows program? I så fall går det bara via Parallels Desktop?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gerhard

Jo, tyvärr måste du använda Parallels eller likande program om du vill sitta i Mac OS och jobba, annars får du köra det via Boot Camp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ahoj

Visst finns det ändringar, men boken kommer ändå att vara väldigt användbar skulle jag tippa på. Förmodligen riktar sig boken åt .NET 1.1. Visst kan du köra detta i er virtuell maskin. Kan tillägga att det fins en portning av .NET för Mac som heter mono.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mykk

Tack, Gerhard och Ahoj. Jag ska kolla boken en gång till, när jag går till bokhandeln. (Bokskotten i Mästar Samuelsgatan, Stockholm, om ni också är intresserade.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
tema

Köpa VS kostar väl en hel del slantar har jag förstått?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gerhard
Köpa VS kostar väl en hel del slantar har jag förstått?

Nja. Det finns en begränsad, men gratis, version kallad för Express.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...