Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bok om C# .NET


mykk

Rekommendera Poster

Idag har jag sett i bokhandeln en bok om C# .NET (eller kanske Visual C# .NET?) utgiven år 2005, med priset reducerat till bara 50 kr, trots att boken är i stor format och har drygt 600 sidor. Jag undrar om en sådan bok kan vara aktuell så länge som priset sänkts så kraftigt. Kan (Visual) C# . NET ha ändrats så mycket sedan år 2005, eller måste detta pris verkligen vara ett fyndpris?

 

Sist men inte minst: detta program är producerat av Microsoft. Kan det användas på Mac om man kör Parallels Desktop?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I boken använder de troligtvis sig av Visual Studio 2005. Nyligen har det släppts VS 2008, och jag skulle gissa på att de vill bli av med de gamla "inaktuella" böckerna. I praktiken så klarar man sig nog dock väldigt lång med den gamla boken, även om man skulle köra senaste versionen av VS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I boken använder de troligtvis sig av Visual Studio 2005. Nyligen har det släppts VS 2008, och jag skulle gissa på att de vill bli av med de gamla "inaktuella" böckerna. I praktiken så klarar man sig nog dock väldigt lång med den gamla boken, även om man skulle köra senaste versionen av VS.

 

Tack så mycket, Gerhard. En fråga till: går det att använda Visual Studio 2005 eller 2008 på Mac för att göra OS och Windows program? I så fall går det bara via Parallels Desktop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tyvärr måste du använda Parallels eller likande program om du vill sitta i Mac OS och jobba, annars får du köra det via Boot Camp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det ändringar, men boken kommer ändå att vara väldigt användbar skulle jag tippa på. Förmodligen riktar sig boken åt .NET 1.1. Visst kan du köra detta i er virtuell maskin. Kan tillägga att det fins en portning av .NET för Mac som heter mono.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Gerhard och Ahoj. Jag ska kolla boken en gång till, när jag går till bokhandeln. (Bokskotten i Mästar Samuelsgatan, Stockholm, om ni också är intresserade.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Köpa VS kostar väl en hel del slantar har jag förstått?

 

Nja. Det finns en begränsad, men gratis, version kallad för Express.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...