Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bäst alternativ för batteriet


mykk

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en Mac Book och undrar hur är det bättre att göra så att batteriet ska leva så långt som möjligt: att ladda upp den alltid när det finns ett uttag som man kan plugga in laddaren i, eller ladda upp batteriet fullt och sedan koppla av laddaren? Detta är också med tanke på att i datorns användarbok står att man bör ladda av batteriet till halv när man inte använder datorn på ett längre intervall. Just nu brukar jag koppla in laddaren så ofta som möjligt men undrar om det är bra för batteriet.

 

Tack på förhand,

M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har flera trådar om Batteriskötsel, sök i forumet så finner du nog svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat forumet men inte hittat svaret till mina frågor ändå. Hoppas att någon vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med mykk. Jag har själv kollat och sökt flera gånger på hur man faktiskt bör göra med batteriet, men jag har inte hittat nåt entydigt svar, troligen för att ingen egentligen vet hur man ska göra. Så, mitt förslag är att vi vi nån gång samlar dom det bästa från alla trådar om ämnet och gör en klistrat tråd av det nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://forum.macworld.se/index.php?showtop...=Batteriskötsel

 

Denna trad e ganska bra.

Ju mindre du anvander batteriet ju mindre sliter du pa det. Men det verkar som att batteriet mar bra av att anvandas minst en gang i veckan. Behover dock ej laddas ur helt. En gang i manaden kan man ladda ur det helt for att kalibrera batterimataren, men det ar inget maste. Batteriet mar inte heller bra av varme.

 

Personligen sa har jag haft min ibook i over tre ar nu och anvant batteriet flera ganger i veckan. Jag har fortfarande 1.5 timme pa fulladdat batteri. Jag tycker att har man en barbar sa kan man ju lika bra uttnyttja det.

Den perioden jag tappade mest pa mitt batteri var nar jag hade den inkopplad pa natet under en langre tid utan att anvanda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Sternis, och tack Backe, för länken också, där man hittar ett mycket intressant svar skrivet av... Pochahontas. Cirkeln blir alltså sluten, eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...