Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
LaStrega

Bilderna ändras i iWeb!?

Rekommendera Poster

LaStrega

Har tidigare gjort en hemsida till mig själv i iWeb (www.miri.se .. :)), inga problem alls. Bilderna ser likadana ut i både photoshop, iWeb och firefox. Och denna sidan har jag gjort på en iBook med leopard och iLife 08.

Nu så har jag hjälpt en vän att göra en hemsida på hans macbook pro med Tiger och iLife 08. Och här så ändras bilderna så fort de kommer in i iWeb! De blir mörkare, ändrar färg osv.

Bilderna är sparade i srgb på både hans och min dator.

Och jag har självklart bockat ur "optimize photos on import" på båda datorerna.

Har letat och letat efter något annat som skulle kunna påverka bilderna men hittar inget. Och att bara låta dem vara funkar inte då det är hans fotograf-portfolio det handlar om...

Hjälp?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
macwitty

Blir de även mörkare när man skickat upp dem på server/ser dem i webbläsare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
LaStrega

Japp!

Det är hur mysko som helst..

Har testat att ta samma bilder och lägga upp pa en iWebsida gjord i min dator, och sedan öppna den i hans dator, och da är bilderna ljusare jämfört med samma bilder, pa sidan gjord pa hans dator. Sa det maste vara iWeb i hans dator som strular till det pa nagot satt. Men jag förstar verkligen inte hur eller varför. Vi kör ju samma system, samma programversioner, samma bilder osv osv...

Men, vi kom fram till att jag gör hans hemsida pa min dator i stället, sa far jag väl hjälpa honom när den ska uppdateras och sa. Sa jag maste inte fa en lösning pa detta just nu.

Fast det vore fortfarande intressant att fa veta hur det kan bli sahar... :P

(Ursäkta att jag saknar det där a:et med ring över, skriver pa en tysk mbp.... :))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...