Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Java program i Xcode och Terminal


mykk

Rekommendera Poster

Om jag inte har helt fel så finns det en default equals som används när du har skrivit en egen klass, men inte skrivit en egen equals i klassen.

 

Man kan säga kort att om du skriver en bil klass som innehåller en equals och sen skriver klasser som ärver bil klassen men inte skriver nya equals så används den i bil klassen.

 

Det finns ett par funktioner som kan vara bra att ha med när man skriver en ny klass och det är t.ex. equals och toString.

 

Om du vill ha slides att kolla på så går den här kursen på chalmers:

http://www.cs.chalmers.se/Cs/Grundutb/Kurs...ik3/index3.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tänkte bara flika in att när det gäller javautveckling så känns det lilla jag provat i XCode som om det är långt efter netbeans, som i sin tur är låååångt efter eclipse. Såe, för javautveckling, kör eclipse... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag övergick nyligen till netbeans och tycker att det är mycket bättre än Xcode i vissa avseenden men sämre i vissa. Som gammal C-programmerare (och assembler) så tycker jag om att göra allt själv. Tyvärr är java ett sådant språk som hämmar sånt. Men, jag tycker ändå om vad netbeans har att erbjuda över xcode. Tycker att det är allmänt smidigare. Har dock ännu ej testat Eclipse (trots min rumskompis påtryckningar) och komemr nog inte göra det heller. Min java-kurs är snart slut, och efter det kommer jag aldrig att programmera java frivilligt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...