Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med 10.5.2, samla era rapporter här


Pocahontas

Rekommendera Poster

Problemen med Airport fortfarande inte löstaMacFixit 10 Mars 2008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Created
  • Senaste svar
Jag har haft ett OERHÖRT irriterande problem sedan jag uppgradera till Leoparden och det problemet är att Front Row hänger sig varenda gång och det går inte att tvångsavsluta och enda "utvägen" är att hålla in power-knappen...

 

Det verkar bara vara jag som har detta problem... eller är det få som använder Front Row?? Jag tycker att det är ett trevligt program men jag kan ju tyvärr inte använda det eftersom det hänger sig varenda gång...

 

/ Douglas

 

Jag undrar om jag inte har ett liknande problem. Trodde att det berodde på spaces.. Men det verkar som om det kommer antingen med Frontrow eller iTunes när man kör det i läget att cd-omslagen visas. Det kommer inte alltid och det verkade bättre efter jag installerat om Leopard från början. Men nu kom det nyss tillbaks..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men.. k*ken nu hände det igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men.. k*ken nu hände det igen

 

Funderar på om det kom efter jag scannat endel omslag och lagt in själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det nämnts tidigare och orkar inte kolla.

CD/DVD bränning är fortfarande opålitligt. Brände en DVD för ett par dagar sedan som tycks fungera, de bägge skivavbildningarna öppnar utan protester, men efter bränningen avbröts verifieringen av att den inte kunde fortsätta.

 

Safari och egentligen hela datorn har varit ganska seg i ett par veckor men fixades i stort av att återställa Safari HELT. Nu går allt som blixten igen och jag förstår inte varför egentligen. Kanske där var en eller flera korrupta filer i cache..... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderar på om mitt problem kom efter jag använt front row.. Någon som vet var det programmet dräller cache-filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanligt råd på detta forumet är att kasta plist filen som finns någonstans i Bibliotek/Preferences/.

Kanske den heter com.apple,frontrow.plist, jag vet inte, använder inte programmet.

 

Cache finns i Bibliotek/Cache/. Leta efter Frontrow där och kasta hela mappen eller eventuellt databasfilen (kanske) com.apple.frontrow.db eller något liknande. Det är helt ofarligt att kasta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har ett problem när jag försöker bränna så får jag efter ett tag ett fel medelande.

 

Bränningen misslyckades eftersom komunikationen med skivenheten misslyckades (felkod 0x80020022)

 

Jag har en bränningsmapp som jag drar över filerna till och trycker sedan bara på bränn, ska kanske tilläga att jag gick över från pc till mac för ca 2 månader sen.

 

Nån som har nått tips eller ska man slå en pling till supporten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett problem när jag försöker bränna så får jag efter ett tag ett fel medelande.

 

Bränningen misslyckades eftersom komunikationen med skivenheten misslyckades (felkod 0x80020022)

 

Nån som har nått tips eller ska man slå en pling till supporten?

Har bara hänt en gång tidigare för mig och med Mac OS X 10.5.1.

Tror att det mest beror på DVD skivor av varierande kvalitet.

Mac OS X ska ändå inte bete sig så här, så skaffa bättre skivor och att rapportera detta till Apple kan vara en god idé. Har också hört att Toast ska funka bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det snabba svaret!

 

Anledning till att jag bytte till mac va att sånt här skulle funka, ska inhandla toast kollade upp det precis verkar vettigt. Bara det inte blir som när jag köpte nero till min pc och aldrig fick det att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag kan inte uppdatera till 10.5.2. Kommer så långt som till uppackningen, sen står det bara "går inte att skriva till '/' " och det avbryts! Har testat både med "software update" och det fristående paketet...

 

Hittar inga svar på forumet heller!

 

Någon som vet vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen hit.

 

Vilken Macmodell har du? (står bara iMac under ditt namn, och det finns många modeller av iMac.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Imorse när jag skulle starta min imac så vart skärmen bara grå och inget lite äpple som dök upp eller en cirkel som snurrade under.

Någon som vet vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sätt in din installationsskiva och starta upp från den genom att hålla c-tangenten nertryckt.

När du valt svenska som språk går du upp i menyn.

Väljer Skivverktyg, markerar din hårddisk till vänster i bild och kör Reparera skiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera också att ljusstyrkan är uppe, har lurat mig ett par gånger...

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det sitter redan en skiva i, jag vet inte hur jag får ur den.

Var ändrar man på ljus styrkan??

Igår när jag stängde av den funkade allt som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Håll musknappen nertryckt vid omstart så kommer skivan ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bugar, tack nu ska jag springa ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag prövade att hålla in musen men ingen skiva kom ut, så jag startade om den och höll nere c tangenten och då startade den upp som vanligt? Borde jag vara orolig?

 

Det är ju min första mac (Barn) så man är ju lite orolig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vad är det för en skiva du har i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var bara en bränd skiva med filmer på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...