Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphonedödaren?


eddie_s

Rekommendera Poster

vi får se om skruvarna sitter på plats. själv så är jag nöjd med min qtek 9000.

lite torr men snygg. den väger en del, kan tänka mig att ericssons väger en del med.

trenden är väl större displayer = större telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

sålänge inget telefon har samma smärtfria sync med mac os x som iphone/ipod har så kan det inte vara en iphonedödare. Win mobile har defentivt inte den smärfria syncningen idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

popyerbottlez

Fast nae...

Tror ni seriöst på det själva?

Om ni jämför pris, användarevänlighet och funktion till den stora massan vinner iphone ganska klart enligt mig.. Lär ju komma en uppdaterad iphone innan de lurarna kommer ut på marknaden med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sålänge inget telefon har samma smärtfria sync med mac os x som iphone/ipod har så kan det inte vara en iphonedödare. Win mobile har defentivt inte den smärfria syncningen idag...

De flesta som letar efter en smartphone är trots allt ute efter en som integrerar bra med Windows och Office (inkl Outlook). På det området slår Windows mobile iPhone.

 

Så länge företagens IT-avdelningar tvingar oss att sitta kvar i Microsoft-träsket kommer det alltid att finnas fördelar för utvecklare och leverantörer att ligga i den fåran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är kär i min gamla q-tek 9100 bara av anledningen att den har utskutbart brett tangentbord som det faktiskt går att skriva dokumet på. eftersom den nya sony ericsson x1 har samma tangentbord så kommer jag välja den framför iphone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta som letar efter en smartphone är trots allt ute efter en som integrerar bra med Windows och Office (inkl Outlook). På det området slår Windows mobile iPhone.

 

Så länge företagens IT-avdelningar tvingar oss att sitta kvar i Microsoft-träsket kommer det alltid att finnas fördelar för utvecklare och leverantörer att ligga i den fåran.

jo jag vet det. På mitt förra jobb var jagmed och switschade hela organistaionen från win till mac. Du ska veta vllka problem som uppstod med säljarnas mobiler / latops genemot resten av it-systemen.

 

Det slutade med att vi fick anlita en konsult för att ta fram ett egentillverkat program för att synca mellan win mobile och mac os x. Inget av det som idag finns är pålitligt i den grad som behövs på ett företag som bygger mycket på datakommunkation och tillgänglighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Inbyggd GPS, w-lan och Windows Mobile 6. "

 

Ooh, so close...

 

Hatar Microsoft så mycket, kommer aldrig att köpa något som innehåller deras produkter igen så vida det inte är oundvikligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad ful.

Kanske dags för SE att tänka utanför boxen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE har tänkt om... eller kalla det gett upp. De insåg att de inte klarade av att utveckla Smartphones på egen hand. Istället fick f.d Qtek, numer HTC ta hand om det.

Jag tycker att det ser ut att ha blivit ett snyggt resultat.

 

Självklart hade jag hellre valt en snygg Iphone om den hade haft utskjutbarttangentbord samt 100% synkning med vår outlook mail på jobbet.

Men tills dess.... eller när himlen faller ner så ser den här intressant ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon ett datum på när X1 ska koma ut på marknaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sålänge inget telefon har samma smärtfria sync med mac os x som iphone/ipod har så kan det inte vara en iphonedödare. Win mobile har defentivt inte den smärfria syncningen idag...

Exakt min uppfattning!

 

iPhones storhet är enkelheten och integrationen med OS X. Skit samma om den inte har 10 megapixlars kamera eller whatever. Tiden att stirra sig blind på tekniska specifikationer är över, anser jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt min uppfattning!

 

iPhones storhet är enkelheten och integrationen med OS X. Skit samma om den inte har 10 megapixlars kamera eller whatever. Tiden att stirra sig blind på tekniska specifikationer är över, anser jag!

Sålänge apple inte ger användaren valfriheten mellan email och mms som X1 gör så är iphonen inget alternativ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Vet någon ett datum på när X1 ska koma ut på marknaden?

 

Ryktas om releasedatum i februari 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och då borde ju iphone uppdaterats någon gång tycker man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktas om releasedatum i februari 2009.

grymt försent för att vara just en "iphonedödare".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folk skyller på att iphone lanserades ett halvår efter att de visade den liksom :P ericsson kör ett år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sålänge inget telefon har samma smärtfria sync med mac os x som iphone/ipod har så kan det inte vara en iphonedödare. Win mobile har defentivt inte den smärfria syncningen idag...

 

Det tycker jag att min har - The Missing Sync - fungerar alldeles utmärkt och via Entourage så har jag rubbet i Ical/Adressbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SE har tänkt om... eller kalla det gett upp. De insåg att de inte klarade av att utveckla Smartphones på egen hand. Istället fick f.d Qtek, numer HTC ta hand om det.

Jag tycker att det ser ut att ha blivit ett snyggt resultat.

 

Självklart hade jag hellre valt en snygg Iphone om den hade haft utskjutbarttangentbord samt 100% synkning med vår outlook mail på jobbet.

Men tills dess.... eller när himlen faller ner så ser den här intressant ut.

 

Ett dilemma för både SonyEriccson och Nokia är att deras operativsystem inte är lika enkla att utveckla mjukvara för som med Windows Mobile. Det gör att utbudet för program är mångfalt större med Windows Mobile.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag att min har - The Missing Sync - fungerar alldeles utmärkt och via Entourage så har jag rubbet i Ical/Adressbook.
Alltid 110% säkerhet att allt funegar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...