Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Remote Disc skitsnack?


FalseNameFriend

Rekommendera Poster

FalseNameFriend

Jag har nog inte riktigt hajat grejen med Remote Disc. Vad gör det? Lånar en annan dators optiska enhet, ok.

Men kan man inte bara dela ut skivan på nätverket och uppnå samma effekt? Eller har jag missat nån viktig feature av RD?

 

När jag var hos en polare och skulle se Terminator så funkade varken deras XBOX eller PS2s laser speciellt bra (deras enda maskiner i vardagsrummet :chockadskeptisk: ). Så vi satte in skivan i hans iMac, delade ut på nätverket, hittade skivan på XBOXens Media Center (gammal XBOX, chippad) och spelade upp filmen. Det var alltså en dvd-skiva med menyer och allt. Funkade väldigt bra (utöver några speed ups när nätverket försökte komma ifatt).

Så varför använda sig av RD som nu, enligt nyheterna, varken kan spela upp film eller musik? Snälla säg att jag missat nåt ascoolt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Mac till Mac och PC till PC så håller jag med dig att det bör funka lika bra att bara dela ut. Men Remote Disc skulle ju även funka från PC till Mac vilket inte lär funka utan det då en PC inte kan läsa en skiva i Macformat och då inte heller dela ut den, antar att det är det som är skillnaden. För övrigt håller jag med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FalseNameFriend
Men Remote Disc skulle ju även funka från PC till Mac vilket inte lär funka utan det då en PC inte kan läsa en skiva i Macformat och då inte heller dela ut den, antar att det är det som är skillnaden. För övrigt håller jag med dig.

Låter logiskt.

 

Men då kvarstår frågan varför man inte kan kolla på film genom RD. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kan man använda Remote Disc för att låta vilken Leopard-Mac som helst använda en PC:s brännare? Eller funkar det bara på Air?

 

Går det ens att tanka hem Remote Disc separat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...