Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Diskwarrior 4.1 blir Leopardkompatibel

Pocahontas

Recommended Posts

Inom kort blir det möjligt att ladda ner och göra en uppdatering av Diskwarrior 4 till 4.1 på en cd-skiva.

Owners of DiskWarrior 4 version 4.0 will soon be able to download a free CD updater. When available, this free updater will allow you to create a new startup CD containing the updated DiskWarrior application. Please note that the new startup CD will start up the same set of Macs as your current DiskWarrior CD. Your new CD will not start up any Mac that your current DiskWarrior CD can not.

http://www.alsoft.com/DiskWarrior/support.html

Får jag komma med lite åsikter Poca? ;)

Diskwarrior får mig spontant att tänka på antivirusprogram och hur totalt oanvändbara de är för en Mac. Det var åratal sedan jag själv råkat ut för ett haveri i filsystemet så svårt att inte Mac OS X klarat av det själv. Det har hänt en, max två gånger och alltid den externa hårddisken.

Idag har vi dessutom ett filsystem som tar hand om sig själv så att säga och risken för katastrofer har om möjligt krympt ännu mer.

Jag har förståelse för de som tycker det är roligt att "pillra" i datorn, men det är onödigt.

Jo.. men DiskWarrior har, åtminstone i tidigare versioner av Mac OS X varit räddaren i nöden när filstrukturen inte kunnat fixats av Skivverktyg för min del.

Nu har jag, "lyckligtvis" inte haft några större problem med Leopard, så vi får väl se..nu har jag verktyget, och uppdateringen är förhoppningsvis gratis.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...