Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1.1.3 Jailbreak är ute


hanna_k

Rekommendera Poster

Nu vet jag varför itunes inte funkar. Verkar som AAC med DRM är trasigt. Går varken att lyssna på dem eller ladda hem dem. Vet inte om det är ngn nackdel dock. DRM suger :) De som köpt musik får dock problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Jag har hört att det skall finnas ett "1.1.3 Open SSH fix" !, någon som vet var jag får tag i det?

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att det skall finnas ett "1.1.3 Open SSH fix" !, någon som vet var jag får tag i det?

 

/Thomas

Har du installerat 1.1.3 soft upgrade?

Testa å googla på det så kanske du hittar nåt...

 

Här står lite om openssh fix

http://blog.psmxy.org/2008/01/25/113-jailbreak-notes/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat 1.1.3 soft upgrade?

Testa å googla på det så kanske du hittar nåt...

 

Här står lite om openssh fix

http://blog.psmxy.org/2008/01/25/113-jailbreak-notes/

 

 

Har installerat 1.1.3 soft upgrade, funkar fint!.

 

Installer säger att jag fortfarande har Open SSH i telefonen och när jag skall avinstallera så går inte det!. Jag får "Error ,Main script execution failed!".

 

Det skall ju finnas en 1.1.3 Open SSH fix men jag hittar den inte i installer, någon som ver under vilken sourse man får tag i den?

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har installerat 1.1.3 soft upgrade, funkar fint!.

 

Installer säger att jag fortfarande har Open SSH i telefonen och när jag skall avinstallera så går inte det!. Jag får "Error ,Main script execution failed!".

 

Det skall ju finnas en 1.1.3 Open SSH fix men jag hittar den inte i installer, någon som ver under vilken sourse man får tag i den?

 

/Thomas

Googlade (Google is your friend som min lärare alltid brukar säga ;) ) lite snabbt på openssh fix och hittade ett par tips

Vet dock inte om de funkar, för mig funkade ssh bra

 

http://www.winandmac.com/mobile/iphone/10-...ded-iphone-113/

http://foro.todopocketpc.com/showthread.php?t=163939

 

OpenSSH won’t uninstall and/or reinstall - Install MobileFinder and use it to delete LocalPackages.plist in the private/var/root/Library/Installer/ folder then Install BSD Subsystems & OpenSSH. However, the 1.1.3 soft upgrade version 2.0 will save backup of LocalPackages.plist and allows you to reinstall everything including BSD Subsystems & OpenSSH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlade (Google is your friend som min lärare alltid brukar säga ;) ) lite snabbt på openssh fix och hittade ett par tips

Vet dock inte om de funkar, för mig funkade ssh bra

 

http://www.winandmac.com/mobile/iphone/10-...ded-iphone-113/

http://foro.todopocketpc.com/showthread.php?t=163939

 

OpenSSH won't uninstall and/or reinstall - Install MobileFinder and use it to delete LocalPackages.plist in the private/var/root/Library/Installer/ folder then Install BSD Subsystems & OpenSSH. However, the 1.1.3 soft upgrade version 2.0 will save backup of LocalPackages.plist and allows you to reinstall everything including BSD Subsystems & OpenSSH.

 

Tackar!, det är löst.

 

MVH /Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med Itunes i telefonen? Previews funkar inte och man kan inte ladda ner köpt musik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nu kört guiden http://cre.ations.net/blog/post/iphone-113...lbreak-released

och installerade 1.1.3 soft ugrade och lät den ticka på efter en stund starta Iphonen om sig och ligger nu i återställnings läge med itunes ikonen och en sladd på skärmen och säger Iphonen måste återställas för att fungera me itunes? Men ja kan endå se iphonen där=? vad ska ja göra för att den ska startas upp? om ja tar återställ så kommer väl jailbreaken försvinna el?

 

tacksam för svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som har problem med Itunes i telefonen? Previews funkar inte och man kan inte ladda ner köpt musik

För mig funkar previews i iTunes med 1.1.3an

Har inte testat köpa nån musik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått tillbaka till 1.1.1 För mycket strul med 1.1.3 för att det ska kännas säkert. Jag väntar ett tag. Att uppgradera till 1.1.3 bara för att kunna flytta på ikonerna, skicka multisms (vilket jag aldrig gör) samt webclips är inte värt allt strul med settings som inte sparas, itunes som inte funkar ordentligt osv, themes funkar inte osv osv.

 

Det var iaf väldigt enkelt att gå tillbaka till 1.1.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey people, let's here it...

 

Någon som köpt en iphone 1.1.3 out of the box och lyckats jailbreaka och sen tjoffat i stealthsim eller liknande och fått det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv med en 1.1.2 OTB jailbreaked och nextsim som fungerar klockrent. Fick reda på att nextsim även fungerar med 1.1.3 så man blir lite sugen att uppgradera.

Har alla ni som uppdaterad till 1.1.3 använd sig av Nate True's variant med iBrickr, eller är det någon som har försökt (och lyckats) med "official 1.1.3 upgrader" från dev team som nu finns i Installer?

Tacksam för era svar.

 

/Rob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använde Nates men det pajjade för mycket så jag gick tillbaka till 1.1.1. Tror jag nöjer mig med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp då har man en iphone, ska köpa stealth sim imorron

jag har jailbreakat den, och den är 1.1.2 O.T.B..

så nu är min fråga.. om jag har stealth sim, och uppgraderar den rakt av via Itunes, vad händer då?

om det inte går att uppgradera via Itunes, då får jag köra 1.1.3 uppgradering via installer..right?

 

och isåf kommer allt fungera, kommer mitt stealth sim fortfarande funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv med en 1.1.2 OTB jailbreaked och nextsim som fungerar klockrent. Fick reda på att nextsim även fungerar med 1.1.3 så man blir lite sugen att uppgradera.

Har alla ni som uppdaterad till 1.1.3 använd sig av Nate True's variant med iBrickr, eller är det någon som har försökt (och lyckats) med "official 1.1.3 upgrader" från dev team som nu finns i Installer?

Tacksam för era svar.

 

/Rob

Jag använde Nate Trues, men det borde väl funka fint med den från installern kan jag tänka mig (har dock inte testat den själv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp då har man en iphone, ska köpa stealth sim imorron

jag har jailbreakat den, och den är 1.1.2 O.T.B..

så nu är min fråga.. om jag har stealth sim, och uppgraderar den rakt av via Itunes, vad händer då?

om det inte går att uppgradera via Itunes, då får jag köra 1.1.3 uppgradering via installer..right?

 

och isåf kommer allt fungera, kommer mitt stealth sim fortfarande funka?

Uppgradera inte via iTunes, då låses den till AT&T igen.

Kör det via installern eller med Nate Trues uppdatering.

Ditt Stealth kommer fortfarande att funka om du kör uppdatering via installern eller Nate Trues

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cool... tack för svaret..

en snabb fråga bara..

har uppdatering blivit så stabil att man vågar gå på den, eller krashar den fortfarande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...