Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1.1.3 Jailbreak är ute


hanna_k

Rekommendera Poster

Updateringen funkade men jag kommer inte åt appar jag installerar. De syns inte på min home screen :(

 

3:e parts appar funkar inte överhuvudtaget hjälp!

Customize funkar inte. Summerboard funkar inte osv. De tjatar om att man behöver 1.1.1 eller 1.1.2 :((

Alla program fungerar inte med 1.1.3. Vissa fungerar bara med 1.1.1 eller 1.1.1 och 1.1.2.

 

Kan du installera Term-vt100? Den ska funka på 1.1.3an också.

Har du uppdaterat BSDsubsystem och installerat 1.1.3 prefs fix från http://sleepers.net/iphonerepo som Fredrik skrev innan i en post?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar
FredrikBergstrom
Updateringen funkade men jag kommer inte åt appar jag installerar. De syns inte på min home screen :(

 

Efter att du uppdaterat till 1.1.3 kommer dina "gamla" program som du hade installerade innan uppdateringen att ligga kvar i Installer under "Uninstall" men inte synas. Detta är för att programmen är borttagna men Installers lista inte ändrats. Det är bara att avinstallera dem först och sen installera igen.

 

Du ska även installera om BSD Subsystem och installera 1.1.3 prefs fix som finns på http://sleepers.net/iphonerepo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av mig. 3:e parts appar funkar...Verkar bara som de flesta kräver 1.1.1 eller 1.1.2. Får väl stå ut med det hemska standardtemat tills vidare. Wallpaper fungerar tex inte så det är helt svart nu. Gamla appar finns definitivt inte kvar. Det är bara att installera om dem. Hoppas de fixar themes snarast. Ser hemskt ut nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Fel av mig. 3:e parts appar funkar...Verkar bara som de flesta kräver 1.1.1 eller 1.1.2. Får väl stå ut med det hemska standardtemat tills vidare. Wallpaper fungerar tex inte så det är helt svart nu. Gamla appar finns definitivt inte kvar. Det är bara att installera om dem. Hoppas de fixar themes snarast. Ser hemskt ut nu :)

 

Det är mer eller mindre bara de som ändrar något i telefonen som inte fungerar. Exempel är swephone, customize, Summerboard. Alla andra program som spel, ssh, vt-100 etc. fungerar utmärkt. Jag jobbar på en applikation som byter tema, i stil med Summerboard (kommer att använda summerboards teman) och som förhoppningsvis kommer kunna byta bakgrundsbild också. Jag återkommer om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter schysst. Jag är förvånad över hur enkelt det var att uppgradera till 1.1.3 annars. VErkar som allt funkar. Den hittar mitt SIM osv. Youtube funkar, google maps funkar osv. När tom ngn som jag klarar av det så är det enkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter schysst. Jag är förvånad över hur enkelt det var att uppgradera till 1.1.3 annars. VErkar som allt funkar. Den hittar mitt SIM osv. Youtube funkar, google maps funkar osv. När tom ngn som jag klarar av det så är det enkelt :)

 

Vet du om det funkar bra ifrån pc, jag har läst att det var lite strul med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning jag gjorde det på min mini. Äntligen fixat custom ringtone också...busenkelt i garageband

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerar PERFEKT. Dock ingen svenska som ni kanske förstår. När jag gjorde det på en PC var allt som vanligt (1.1.2) när den startade om, min gissning är för att firmwarepaketet inte kopierades över, så paketet man installerar i Installer startade bara om telefonen.

 

Får ni det att fungera så rör ingenting, även om skärmen flimmrar konstigt, visar kontiga bilder etc, detta är normalt och telefonen startar om ca 10 minuter efter att 1.1.3 software update har installerats.

 

Efter att ni har uppdaterat ska ni installera om BSD Subsystem, lägga till http://sleepers.net/iphonerepo som källa och installera 1.1.3 prefs fix för att få alla inställningar att fungera.

 

Har kört 1.1.1 - 1.1.3 och det fungerar fint, dock ingen svensk text men skit i det för vi är ju globala!. Dock kan "Current Location" INTE hittas i google maps.

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Open SSH fungerar inte heller men jag överlever!.

 

/Thomas

 

Har du uppdaterat med windows? Har läst att det kan vara lite struligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Open SSH fungerar inte heller men jag överlever!.

 

/Thomas

 

Har du installerat om OpenSSH?

 

Jag hade problem med det i början också, men det visade sig att programmet hade sparat den gamla nycklen som var till 1.1.2.

Vissa sshprogram sparar nyckelinformationen (tex Fugu i OS X gör det). Kolla i inställningarna om det är så och radera då dem. Sen ska det funka.

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 1.1.1 - 1.1.3 och det fungerar fint, dock ingen svensk text men skit i det för vi är ju globala!. Dock kan "Current Location" INTE hittas i google maps.

 

/Thomas

 

Aha. Trodde det berodde på att jag bor i en liten håla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Trodde det berodde på att jag bor i en liten håla :)

 

 

Det är USA som är en liten håla !!, de har ju inte MMS.

 

Ron Paul RULES !!!

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här ska tydligen fixa caller id problemet

http://mytrini-iphone.blogspot.com/2008/01...113-hooray.html

 

Såg en annan skum sak. Itunes rapporterar 150MB Other som jag inte kan lista ut vad det är. Ngn som vet?

 

Annars verkar allt funka för mig. Förutom att man inte kan lokalisera sig i maps då och att customize och summerboard inte funkar men det lär dyka upp nya versioner snart hoppas jag.

 

EDIT: ja just det. Previews funkar inte heller i Itunes wifi shoppen. Går inte att handla i shoppen heller. Eller rättare sagt det går att köpa men inte ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat om OpenSSH?

 

Jag hade problem med det i början också, men det visade sig att programmet hade sparat den gamla nycklen som var till 1.1.2.

Vissa sshprogram sparar nyckelinformationen (tex Fugu i OS X gör det). Kolla i inställningarna om det är så och radera då dem. Sen ska det funka.

 

/Jens

 

 

Jag kan inte avinstallera Open SSH, får "error, main script execution failed".

Vad menar du med att kolla i inställningarna?. Jag kommer ju inte åt filsystemet i o m att Open SSH inte fungerar!.

 

/Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte avinstallera Open SSH, får "error, main script execution failed".

Vad menar du med att kolla i inställningarna?. Jag kommer ju inte åt filsystemet i o m att Open SSH inte fungerar!.

 

/Thomas

 

Skummt.. det funkar bra för mig att avinstallera OpenSSH. "error, main script execution failed" fick jag inte upp när jag aninstallerade det (fick bara upp det när jag ville installera ett språkpaket).

 

Det var på min dator jag hade problem att koppla upp mig mot iPhone. Det programmet som jag använder i Leopard (Fugu) sparade den gamla sshnycklen i programmet, så jag fick upp ett felmeddelande om att nycklen inte stämde (då gick jag in i inställningarna raderade den gamla sshkeyn och startade om programmet, sen funkade det bra igen).

Vet dock inte hur Buggy och andra program till Windows gör.

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon lyckats låsa sin iPhone med Passcode Lock i Settings/General? För mig funkar det inte längre. Kan skriva in en kod 2 ggr, men sen kommer det inte upp att jag ska skriva in koden som det gjorde i 1.1.1 och 1.1.2

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört 1.1.1 - 1.1.3 och det fungerar fint, dock ingen svensk text men skit i det för vi är ju globala!. Dock kan "Current Location" INTE hittas i google maps.

 

/Thomas

Current location funkar för mig nu. I början gjorde det inte det, så jag blev lack på det och installerade LocateMe som funkade bra för mig på 1.1.2an. Nu slutade LocateMe fungera (tror fortfarande jag e på Liljeholmen), men Google Maps Current location började funka och prickade in mig rätt på Kungsholmen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Locate me funkar inte hos mig och inte heller maps. Spelar mindre roll dock för jag vet precis var jag är :D

 

Enda jag saknar nu är summerboard och customize. Mycket nice med webclips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Current location funkar för mig nu. I början gjorde det inte det, så jag blev lack på det och installerade LocateMe som funkade bra för mig på 1.1.2an. Nu slutade LocateMe fungera (tror fortfarande jag e på Liljeholmen), men Google Maps Current location började funka och prickade in mig rätt på Kungsholmen :)

 

Current location fungerade heller inte för mig. Installerade LocateMe så fungerade det. Avinstallerade sedan LocateMe och Current Location i Maps fungerar fortfarande. Det är dock inte så jätteexakt, och den visar inte så extremt inzoomat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt att maps funkar för er och inte för mig. Är det kanske för att jag gick från 1.1.1 till 1.1.3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix

skäms folket =) inte kan ni hålla på med sådant härsnusk

 

Önska att jag kunde vara med :(

Men jag vill ha iPhone med 3G :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skäms folket =) inte kan ni hålla på med sådant härsnusk

 

Önska att jag kunde vara med :(

Men jag vill ha iPhone med 3G :D

 

3G är överskattat. Finns inte vdeotelefoni på Iphone ändå och surfa med 3G är marginellt snabbare än Edge. Själv så använder jag wifi 90% av dygnet så 3G har jag ingen nytta av alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
3G är överskattat. Finns inte vdeotelefoni på Iphone ändå och surfa med 3G är marginellt snabbare än Edge. Själv så använder jag wifi 90% av dygnet så 3G har jag ingen nytta av alls.

 

Precis, en eventuell 3G-version av iPhone bör ha HSDPA för att vara värd att utveckla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...