Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

1.1.3 Jailbreak är ute


hanna_k

Rekommendera Poster

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

jaha , jag har nu 1.1.3 . No Service. Vet inte varför. Ingen SwePhone. ingen edge. ingen youtube. Det är kört för tillfäle. Jag rekomenderar att ni väntar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Allt fungerar bra för mig tills jag kommer till steget att installera "1.1.3 soft upgrade", där stannar installer på 50% av "Installing package..." och efter 30 sekunder startar iPhonen om, sedan är den fortfarande 1.1.2. Någon med samma problem eller lösning på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Allt fungerar super nu! 1.1.3 är så coolt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt fungerar super nu! 1.1.3 är så coolt =)

 

Fungerar allt som det ska? Alla applikationer o så? Inga buggar någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar allt som det ska? Alla applikationer o så? Inga buggar någonstans?

Undrar samma. Ska uppdatera min.. Finns det till OS X då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gjorde du Fredrik! för att få den att ta 1.1.3 update, den stannade ju efter 50 % sa du ? . Själv har jag 1.1.1 och funderar på att köra denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Vad gjorde du Fredrik! för att få den att ta 1.1.3 update, den stannade ju efter 50 % sa du ? . Själv har jag 1.1.1 och funderar på att köra denna.

 

Jag körde det på min MacBook istället, broblemet låg förmodligen i att PC'n inte kopierade över filen till iPhonen, vilket gjorde att 1.1.3 software update inte hittade den och istället startade om telefonen.

 

Till er andra som under om det är några buggar: Nej, allt fungerar perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde det på min MacBook istället, broblemet låg förmodligen i att PC'n inte kopierade över filen till iPhonen, vilket gjorde att 1.1.3 software update inte hittade den och istället startade om telefonen.

 

Till er andra som under om det är några buggar: Nej, allt fungerar perfekt.

Funkar allt inkl telefonfunktionerna ordentligt med 1.1.3an nu? Kör du något Turbo/StealthSIM i den?

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde det på min MacBook istället, broblemet låg förmodligen i att PC'n inte kopierade över filen till iPhonen, vilket gjorde att 1.1.3 software update inte hittade den och istället startade om telefonen.

 

Till er andra som under om det är några buggar: Nej, allt fungerar perfekt.

 

Typiskt jag som bara har en pc än så länge :( Jag har ingen telefon heller för den delen men det ska jag har innan denna dag är slut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde det på min MacBook istället, broblemet låg förmodligen i att PC'n inte kopierade över filen till iPhonen, vilket gjorde att 1.1.3 software update inte hittade den och istället startade om telefonen.

 

Till er andra som under om det är några buggar: Nej, allt fungerar perfekt.

 

När du märkte att det hade misslyckats och den startade om med 1.1.2, fungerade den då som tidigare?. DVS du kunde ringa med den?.

 

Om jag kör den (som administratör) och filen INTE kopieras över så vill jag ju att när telefonen startar om att jag befinner mig där jag började, dvs med 1.1.1 och att det fortfarande går att ringa?!

 

MVH /Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Allt fungerar PERFEKT. Dock ingen svenska som ni kanske förstår. När jag gjorde det på en PC var allt som vanligt (1.1.2) när den startade om, min gissning är för att firmwarepaketet inte kopierades över, så paketet man installerar i Installer startade bara om telefonen.

 

Får ni det att fungera så rör ingenting, även om skärmen flimmrar konstigt, visar kontiga bilder etc, detta är normalt och telefonen startar om ca 10 minuter efter att 1.1.3 software update har installerats.

 

Efter att ni har uppdaterat ska ni installera om BSD Subsystem, lägga till http://sleepers.net/iphonerepo som källa och installera 1.1.3 prefs fix för att få alla inställningar att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat det på min 1.1.2a med bootloader 4.6 och 3GPPSIM.

Allt verkar funka utmärkt än så länge iaf ;) (har inte hunnit testa allt än)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om man vågar göra detta med sin 1.1.1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Frågan är om man vågar göra detta med sin 1.1.1 :)

 

 

Jadå, det fungerar bevisligen. Gör du fel och något händer med telefonen är det bara att återställa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå, det fungerar bevisligen. Gör du fel och något händer med telefonen är det bara att återställa...

 

Bara? Hur återställer man? Blir man av med allting när man kör det här? teman, inställningar, wallpapers osv eller finns de kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Bara? Hur återställer man?

 

1. DFU Mode

2. Alt/Shift + "Återställ i iTunes

3. Välj 1.1.1 firmware

4. Jailbreaka

5. Försök igen

 

Se till att ha säkerthetskopierat telefonen innan så får du tillbaka allt om det går fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn guide för hur man jailbreakar? Har inte jailbreakat min själv utan jag köpte den med 1.1.1 så jag har ingen aning om hur man gör sånt.

 

Äsch jag gör ett försök. Pajjar den får jag väl köpa en ny telefon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Finns det ngn guide för hur man jailbreakar? Har inte jailbreakat min själv utan jag köpte den med 1.1.1 så jag har ingen aning om hur man gör sånt.

 

Äsch jag gör ett försök. Pajjar den får jag väl köpa en ny telefon :)

 

Finns många, ska leta upp en. Du kommer inte att ha sönder den, det är bara att återställa i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ngn guide för hur man jailbreakar? Har inte jailbreakat min själv utan jag köpte den med 1.1.1 så jag har ingen aning om hur man gör sånt.

 

Äsch jag gör ett försök. Pajjar den får jag väl köpa en ny telefon :)

Din iPhone borde väl vara jailbreakad redan om du har 1.1.1 och svenskt simkort i den.

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Din iPhone borde väl vara jailbreakad redan om du har 1.1.1 och svenskt simkort i den.

 

/Jens

 

Han har inte gjort det själv och vill vara säker på att det går att återställa till en fungerade 1.1.1 om 1.1.3-uppdateringen skulle gå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Updateringen funkade men jag kommer inte åt appar jag installerar. De syns inte på min home screen :(

 

3:e parts appar funkar inte överhuvudtaget hjälp!

Customize funkar inte. Summerboard funkar inte osv. De tjatar om att man behöver 1.1.1 eller 1.1.2 :((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...