Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

XP eller VISTA för spel samt annat...


Dan1jel

Rekommendera Poster

Jag tänker installera windows på min mac som ja tänker köpa, men ja har lite frågor om er som testat /hört eller har erfarenheter..

 

xp vet jag klarar alla spel i dagens läge på en mac (dem flesta iallafall)

men jag skulle gärna vilja ha vista efter som de ser lite bättre ut osv

 

men när de gäller spelande, vad för nått är bäst då?

är vista segt med spel, typ sämre kvalité jämfört med xp för att kunna spela eller är de "skit samma" ?

 

ni som använder vista och kanske har installerat xp istället (eller tvärtom)

vad tycker ni funkar bäst med att spela och göra allt möjligt på datorn när de gäller grafik, snabbhet osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger XP, XP, XP all the way. Enligt min åsikt är det betydligt smartare, snabbare och mer kompatibelt än Vista som bara är omständigt och allmänt dåligt. Jag kör Boot Camp med XP och har inte ångrat mig alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP i dax läget, vista blir nog bättre sen ,men just nu tkr ja det verkar som om xp är bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

spel under Vista kräver generellt mer RAM. Vista är även segare än XP på just spel och tung 3D-Grafik

 

Hade valt XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP funkar bra. Vista suger, ett exempel är att om man ska kopiera en mapp och ersätta nåt så kommer det tre rutor man måste klicka acceptera på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger min röst på XP. (som så många andra)

 

Vista tar aldeles för mycket resurser.

Kanske det blir bättre med SP1 och tiden, kanske inte.

 

Själv kunde jag spy på det när jag provade... Massa lull-lull, Seeeeg dator och dessutom dålig ripp-off av OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så alla tycker xp ^^

då får de nog bli de, men man kan ju säga att man e trött på xp efter har använt de i kanske 6år ^^

 

men tack alla för era svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så alla tycker xp ^^

då får de nog bli de, men man kan ju säga att man e trött på xp efter har använt de i kanske 6år ^^

 

men tack alla för era svar :)

 

 

Du kan tanka ner snygga teman så XP ser ut som vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan tanka ner snygga teman så XP ser ut som vista.

 

....som också suger resurser

 

eller är det bara jag som är kinkig om just resurser? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....som också suger resurser

 

eller är det bara jag som är kinkig om just resurser? :)

 

 

Min upplevelse är att SWE XP SP2 ME vista basic funkade MYCKET bättre än Vista. Det senare operativsystemet gick ju för övrigt inte att använda med alla felmeddelanden. Det mesta flyter bra på min dator... Men så är det en ny Apple också

 

(fan jag va tvungen)

 

För övrigt så upplever jag att allt flyter väsentligt mycket bättre på apple maskinen än på min tidigare PC... Överlag alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....som också suger resurser

 

eller är det bara jag som är kinkig om just resurser? :)

 

nej de e du inte, jag e likadan ^^ hatar saker som ligger bakom å suger kraft i onödan..

men endå så skulle de varit snyggt med vista tema, men de blir aldrig likt de "riktiga" vista :(

då laddar ja hellre ner OSX tema eller nått (om ja nu vill att datorn ska bli segare) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en relativt ny Mac och du har fått grafikkort som tex ATI Radeon HD2600, så stödjer det grafikmotorn DirectX 10 som höjer spelgrafiken och känslan flera steg! (exempel på DirectX 10 spel är Crysis, BioShock, Company of Heroes: Opposing Fronts)

Men för att du ska kunna spela spel med DirectX 10 så krävs det att du har Windows Vista! (Det finns specialversioner för XP, men de är inte Microsofts officiella, och är fortfarande i Alpha version.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en relativt ny Mac och du har fått grafikkort som tex ATI Radeon HD2600, så stödjer det grafikmotorn DirectX 10 som höjer spelgrafiken och känslan flera steg! (exempel på DirectX 10 spel är Crysis, BioShock, Company of Heroes: Opposing Fronts)

Men för att du ska kunna spela spel med DirectX 10 så krävs det att du har Windows Vista! (Det finns specialversioner för XP, men de är inte Microsofts officiella, och är fortfarande i Alpha version.)

 

 

jo crysis skulle vara ballt å lira med DirectX 10, men de e nog de

enda spelet som jag skulle kunna lira, dem andra spelen är nog inte min typ av spel, så att köpa vista för just crysis.. :/ samt att ja får nog se vad jag ska köpa förnått.. vilket som är billigast osv :/

 

btw vad menas med Alpha version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo crysis skulle vara ballt å lira med DirectX 10, men de e nog de

enda spelet som jag skulle kunna lira, dem andra spelen är nog inte min typ av spel, så att köpa vista för just crysis.. :/ samt att ja får nog se vad jag ska köpa förnått.. vilket som är billigast osv :/

 

btw vad menas med Alpha version?

Du kanske har hört talas om beta versioner. - Program som inte är helt färdiga, men som är klar för att testas, för att leta efter buggar tex.

Alpha versioner är då den version som utvecklas innan beta versionerna. Alltså är de vanligtvis farligt buggiga och ostabila och utan alla funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har hört talas om beta versioner. - Program som inte är helt färdiga, men som är klar för att testas, för att leta efter buggar tex.

Alpha versioner är då den version som utvecklas innan beta versionerna. Alltså är de vanligtvis farligt buggiga och ostabila och utan alla funktioner.

 

jaha okej :)

dock så tror ja xp kommer flyta bättre och snabbare en vista, samt att spelet kommer göra likadant.. så de blir nog XP tråkigt nog ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...