Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställa bildskärm på Macbook


Roobarb

Rekommendera Poster

Hur skulle det gå att ställa en 5kg's 22" LCD skärm på Macbookens stängda lock? Skulle det bli några permanenta skador på Macbookens skärm? Antar att den kanske kommer bukta lite och det kanske skulle kunna vara farligt för skärmen?

 

Kommer inte på något snyggt ställ man kan ha för skärmen, och att ha datorn brevid är lite fult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har min dator bredvid, med uppfälld skärm så får man dubbla skärmar. Tror dock att Macbooken skulle ta en del stryk av att har en skärm på locket.

 

Kolla här: MacBook stand DIY

 

Perfekt ställ att antingen ha på skrivbordet eller i soffan om man vill surfa. Då kan du ha datorn under som en av bilderna lite längre ner visar.

Datorn får ju plats under stället. De använder en pall från ikea som heter benjamin. Bara till att kapa benen på den sen. Har själv prövat och det funkar skitbra!

2007-06-13-deskfront.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Geh, 5kg skärm ovanpå locket låter lite illa... gör som jag, ställ den brevid :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fixa en aluminium plåt på 3 mm med samma yta som din macbook (med rundade kanter), måla den om du vill för att inte den ska bli repig med en tunn sprayfärg (vit så syns det knappt). Sen stänger du din macbook och lägger skivan ovanpå och ställer slutligen skärmen därpå. Plattan är styv och jämnar därför ut trycket från skärmen jämt över hela ytan samt leder bort värme effektivt.

 

mvh Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder min lcd-tv som skärm till min macbook, men hur stänger jag locket utan att datorn går i vila, vilket leder till att min externa skärm blir svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...