Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med inspelning direkt på hårddisken


jojo

Rekommendera Poster

I exempelvis senaste Garageband framhålls att man kan spela in podcasts eller lägga speakerröst direkt in i programmet dvs. med tex extern mic in i datorn. Teoretisk fungerar ju detta men i praktiken blir kvaliteten usel pga en massa biljud från hårddisken etc. Finns det en lösning på detta eller krävs det man går via tex en minidisc-inspelning som sedan tankas in? jag kör en PB G4 15"

 

mvh

jojo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I exempelvis senaste Garageband framhålls att man kan spela in podcasts eller lägga speakerröst direkt in i programmet dvs. med tex extern mic in i datorn. Teoretisk fungerar ju detta men i praktiken blir kvaliteten usel pga en massa biljud från hårddisken etc. Finns det en lösning på detta eller krävs det man går via tex en minidisc-inspelning som sedan tankas in? jag kör en PB G4 15"

 

mvh

jojo

 

Ska du spela in via mic. så bör du ha en extern mic. annars uppstår dessa oljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder extern mic (iof en ganska enkel sak) som jag pluggar in direkt i mic-ingången. Men det är alltså i denna situation problemen med hårddiskljud etc uppstår. Den interna micen använder jag inte alls.

/jojo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter som du tar upp ljudet från den interna. Har du ändrat i GB inställningarna ?

Sen är det väl inte en mikingång utan en lineingång ? Du behöver nog en mikpreamp för att få lite drag i mikrofonen.

Susy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar.

Inställningen i mitt GB vad gäller ljud in är "inbyggt ljud". Är det fel om man ska använda extern mic? Vad är en en mikpreamp?

/jojo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mik pre amp är en mikförstärkare. Oftast använder du ett externt ljudkort med mik ingång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...