Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

20 eller 22 tums skärm för ca 2000 kr?


Millow

Rekommendera Poster

Vilken 20 eller 22 tums skärm för runt 2000 kr är mest värd att köpa? Den ska kopplas med DVI till min MacBook tänkte jag.

 

Läst igenom trådarna om NEC MultiSync LCD20WGX2 Pro och den verkar ju vara prisvärd. Men finns det flera alternativ man ska kolla på? LG och Samsung har ju några i den prisklassen, och Asus också. Den ska användas till vanligt arbete som Pages, surfning, musik och programmering, så kraven på att det hägner med i spel och film är inte speciellt stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om den har DVI ingång, om du vill ha det.

Jag missade och köpte en utan av misstag.

Prisskillnaden är kanske inte så stor, men bildkvalitén är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

L226WTQ-350px_lge.jpg

 

Den där ser ju riktigt fin ut, LG L226WTG-WF, någon som kör den och kan säga något om den? Behöver ju inte ha den bästa skärmen i världen, det kan jag ta sen när jag börjar jobba. NECn verkar slut överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hellre en hyfsat bra skärm på 20" än en mindre bra 22". Ju större skärm desto sämre kvalitet för samma peng är en enkel regel att tänka på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 22-tummare har ju ofta samma upplösning som en 20-tummare dvs 1680x1050.

Det är värt att tänka på för du i dessa fall inte får mer arbetsyta om du köper en 22", bara en större skärm rent storleksmässigt sett.

 

Om du behöver mer än 1680x1050 så är det nog en 23-tummare du ska titta på, men då skjuter priserna i höjden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om den har DVI ingång, om du vill ha det.

Jag missade och köpte en utan av misstag.

Prisskillnaden är kanske inte så stor, men bildkvalitén är.

Är det nån standard då? Tycker att de flesta skärmar (som jag tittat på) har VGA-ingång.

 

Blir det sämre bild om man köper en sån o använder en VGA - DVI adapter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...