Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB-Minne från PC till MAC


Olmen

Rekommendera Poster

Hej alla Mac proffs. En liten fråga:

 

Jag har en del musik (mestadels MP3) på en gammal PC.

Kan jag föra över dessa filer till min MAC med ett vanligt USB minne?

Funkar det eller blir det konstigt?

 

Har inte köpt något minne än om det inte skulle fungera......

 

Alltså: In i minnet från PC, ut i MAC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det fungerar bra har använt flera usb-minnen och alla har varit FAT formaterade, vilket både pc och mac klarar att läsa/skriva till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar utmärkt för mig oxå, men det jag lade på USB från PC måste jag också kasta i PC papperskorg och tömma den. Likväl om jag för över nåt från macen till PC måstejag kasta mappen/mapparna i macens papperskorg och tömma den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar utmärkt för mig oxå, men det jag lade på USB från PC måste jag också kasta i PC papperskorg och tömma den. Likväl om jag för över nåt från macen till PC måstejag kasta mappen/mapparna i macens papperskorg och tömma den.

 

Mysko...Jag för över hej vilt mellan min Mac och PC via USB-minne och har aldrig märkt att det inte skulle gå att kasta whereever !!! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle föra över en mapp med bilder från en PC till min mac och naturligtvis kasta de jag oxå mappen i min papperskorg på macen och tömde den innan jag skulle mata ut USB:n men nästa gång jag stoppade i minnet och det skulle då vara tomt, fattades just det antal MB som bildmappen innehöll. Vilket då minskade utrymmet jag kunde använda på minnet.

Jag har därefter alltid tömt på den plattform som jag skapade mappen på och då fungerar det utmärkt och inget mer utrymme har försvunnit.

Tog lixom förgivet att man skulle göra så, men jag kan ha fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På PC behöver man inte tömma papperskorgen efter att ha slängt saker från ett USB-minne, det behöver man dock göra på Mac. Medans minnet är monterat ska väl tilläggas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...