Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anytime måste ju befinna sig på 90-talet... eller?!


Puh

Rekommendera Poster

Min undran är om det som "SF-Anytime" skriver* verkligen stämmer. Att Mac bara ska ha stöd för DRM 1 (mot nuvarande version 7 för Windows) låter inte bara märkligt i mina öron, snarare nys!

 

Eller har jag fel? Är det någon som vet?

 

 

*

"SF-Anytime kräver en PC med Windows

 

Tyvärr kan du inte använda SF Anytime från en Mac- eller Linux dator. Du måste ha en PC med Windows 98 eller senare, XP rekommenderas.

 

SF Anytime bygger på en Windows Media-plattform som inte är helt kompatibel med Mac eller Linux. Vi undersöker löpande möjligheterna att kunna erbjuda tjänsten för dessa plattformar. Men som det ser ut idag så går inte detta.

 

Framför allt beror det på att krypteringen (Digital Rights Management, DRM) endast fungerar på en PC med Windows. Till Mac finns endast ett begränsat stöd för DRM (version 1), SF Anytime använder DRM 7. Våra filmleverantörer kräver minst DRM version 7."[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det stämmer tyvärr. Microsoft har ju sluta göra Media Playern till OS X (sista versionen är ver 9 från 2003).

Microsoft skriver i sin FAQ att det bara funkar med DRM1

Kolla på 1.3

Flip4Mac stödjer inte det heller "While the Flip4Mac WMV plug-in provides superior playback performance, it is unable to play content that has

been protected using Windows Digital Rights Management (DRM)."

Flip4Mac skriver "Can third parties build Windows Media DRM capable clients for the Mac?

Microsoft makes Windows Media DRM technology available for Windows operating systems and many device platforms. At this time, Microsoft has no plans to offer Windows Media DRM support on the Macintosh."

 

/Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte DRMskyddat skräp. Slutar vi köpa skräpet så får de gå över till ngt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte DRMskyddat skräp. Slutar vi köpa skräpet så får de gå över till ngt annat.

 

Sant, förutsatt att ni slutar fultanka också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutar fultanka så fort de ger mig ett vettigt alternativ. Tyvärr går det inte att hyra högupplöst film och tv i detta landet :(

Att vänta ett halvår/år på att en tvserie ska komma hit är tex inte ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarer, och visst borde man pojkotta vissa funktionen, men om det hjälper...hm, knappast!

 

I väntan på att SF och andra ska ta sina förnuft till fånga och bredda sina funktioner så tipsar jag här om en site som erbjuder (?!) gratis film: http://redcurtainmovies.com/

 

Mycke´ nöje!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ju inte nån Mac så det kanske är därför jag inte förstår kopplingen. Men vad har detta med iPhone att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...