Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Muspilen fastnar, skärmen fryser


Explorer

Rekommendera Poster

Aldrig varit med om det förut: Sen en vecka händer det flera gånger om dagen att muspilen låser sig på sidan jag har framme. Därefter är allt fastfryst och låst.

G5:an går inte tvångsavsluta med äpple/alt/esc. Ingenting händer.

Enda utvägen är att stänga av manuellt med 10-sekundertryck på strömbrytaren. När jag sen startar igen är allt okay. Ett tag.

HELP !

Anders F Explorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Sen de senaste uppdateringarna för en vecka sen händer det ca en gång om dagen för mig!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem, pekaren fryser. Kan inte starta i annat än "säkert läge". Varje morgon fryser datorn, antingen under inloggningen eller strax efter att jag startat mail och Safari. Förra veckan funkade inte Safari 3 alls men Firefox fungerade utmärkt. Den här veckan är det tvärtom. Skivkontroll, Cocktail eller Ony hittar inga fel. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er, Claris och Nabben. För mig (som först tog upp det) har det löst sig på ett oväntat enkelt sätt. Jag erinrade mig att jag för 1.5 år sen hade liknande och värre problem med min Microsoft Explorer 4.0-mus att få klickningar/bortklickningar att fungera. Och att jag då tog fram den gamla enkla vita originalmusen som Macen levererades med. Utan högerklick. Med den funkade det.

Den gången köpte jag en ny Microsoft Intelli Mouse Explorer 3.0. Som har fungerat perfekt tills den nu började frysa pekaren. Jaha - när jag på nytt tar fram gamla vita Mac-musen - så går allt perfect igen-

Men jag måste ha dubbelklick. Nu byter jag märke, har hos Webhallen beställt en Logitech MX400. Hoppas jag ska bli bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag måste ha höger-klick" menar jag förstås ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade piltangenterna när pekaren står still?

Det gör det inte för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...